Achtergrond visual

Wij leren kinderen foutloos rekenen in 12 weken

Waarom gaan kinderen die de cursus Foutloos Rekenen hebben gedaan met plezier naar school? Omdat hun rekenvaardigheid hen zelfvertrouwen geeft. Ze rekenen nu met plezier. Ze werken sneller en maken minder fouten.

Groep 6, 7 en 8 zijn belangrijke jaren in de basisschoolcarrière van kinderen. Onderzoek heeft uitgewezen dat het juist in deze periode heel belangrijk is dat je goed leert rekenen. Als er in deze periode de basisvaardigheden van het rekenen onvoldoende worden ontwikkeld en er een rekenachterstand ontstaat, dan kan dit niet alleen een deuk in het zelfvertrouwen slaan, maar het heeft vaak gevolgen voor de verdere schoolcarrière.

Voor particulieren

  • Leer foutloos rekenen in 12 weken
  • Toetstraining
  • Les van specialisten
  • Persoonlijke ondersteuning via WhatsApp

Voor basisscholen

  • Stevig inzicht in rekenen  voor leraar én leerling
  • Betere rekenlessen
  • Meer rekenplezier
  • Betere leerresultaten
  • De Gids voor Leerkrachten

Voor Voortgezet Onderwijs

  • Brengt basisvaardigheden rekenen op orde
  • Geeft leerlingen sterke basis voor wiskunde
  • Duidelijke rekenafspraken in de hele school
  • Driedaagse cursus voor vo-docenten door ervaren trainer
  • VO-school geeft zelf Foutloos Rekenen

Bekend van

Wat zeggen anderen?

“Foutloos Rekenen is echt top! Mijn dochter ging van VMBO niveau rekenen naar echt foutloos. Afgelopen weekend ‘versloeg’ ze haar broer met VWO advies bij een wiskundige toets. Ze moest echt wel eens zeuren tijdens het programma want het is wel even wat werk, maar na de boven genoemde toets sprak ze uit dat ze het toch echt heel fijn vind dat ze het gedaan had. Van een hormonale 12jarige is dat best wat. Het mooiste aan het programma is dat de concepten echt worden uitgelegd, en door het oefenen (ja dat kost wel wat tijd) blijft het ook echt hangen. En wat ik heel attent vind is de opfris dagen die ze gratis mag blijven doen. Foutloos Rekenen handelde ook snel tijdens Corona. Ze bieden hun lessen virtueel aan, wat hartstikke goed werkt. Ze waren er sneller bij dan de school en dat stel ik op prijs. De academische toekomst van mijn dochter ziet er mooier uit dankzij Foutloos Rekenen – bedankt!!”
“Foutloos Rekenen is echt top! Mijn dochter ging van VMBO niveau rekenen naar echt foutloos. Afgelopen weekend ‘versloeg’ ze haar broer met VWO advies bij een wiskundige toets. Ze moest echt wel eens zeuren tijdens het programma want het is wel even wat werk, maar na de boven genoemde toets sprak ze uit dat ze het toch echt heel fijn vind dat ze het gedaan had. Van een hormonale 12jarige is dat best wat. Het mooiste aan het programma is dat de concepten echt worden uitgelegd, en door het oefenen (ja dat kost wel wat tijd) blijft het ook echt hangen. En wat ik heel attent vind is de opfris dagen die ze gratis mag blijven doen. Foutloos Rekenen handelde ook snel tijdens Corona. Ze bieden hun lessen virtueel aan, wat hartstikke goed werkt. Ze waren er sneller bij dan de school en dat stel ik op prijs. De academische toekomst van mijn dochter ziet er mooier uit dankzij Foutloos Rekenen – bedankt!!”
Lees meer
Icon van een avatar
Tessa van Westrenen
Strategic HR I Senior Organizational Development Consultant I Scale-up coach
Update Foutloos Rekenen op mijn school ➕➖✖️➗ Vorig jaar rond deze tijd kwam ik in aanraking met Foutloos Rekenen. Een collega school begon hiermee en mijn interesse was gewekt. Ik mocht meekijken en meedoen en raakte ‘besmet’! Het aanbieden van 1 strategie die altijd werkt, werkt! Ik leerde over Mastery Learning, ik zag wat netheid en daar consequent naar handelen deed met de slordigheidsfouten, ik voelde wat het aanbieden van 1 strategie in de week (of langer waar nodig) deed voor de lln en ik kreeg nog meer inzicht in de leerlijn rekenen… kortom, dit wilde ik ook voor mijn school! In april vorig jaar begonnen wij met 2 groepen 6 en 2 groepen 7 aan Foutloos Rekenen. Die ‘avonturen’ zijn terug te lezen op mijn linked in. Scroll wat terug en lees onze bevindingen mocht je willen. Nu tijd voor een update: het leven ná Foutloos rekenen! En daar kan ik kort over zijn: we hebben nog geen ná: we hebben Foutloos rekenen omarmd en werken er nu in de gehele bovenbouw mee. Nee, niet de bedoeling voor de komende jaren. Maar wel een tijdelijke, maar langdurige, noodzakelijke interventie. Ik zeg altijd: dit is er eentje van een lange adem, maar dan komen we er wel! Hoe ziet het er dit schooljaar bij ons uit? De groepen 6 van vorig jaar zijn nu onze groepen 7. De groepen 7 van vorig jaar, zijn nu onze groepen 8. En we hebben twee nieuwe groepen 6. Over de groepen 6 kan ik kort zijn: zij zijn begonnen met foutloos rekenen. Ging dit gemakkelijk? Nee. Om met FR te starten zijn er wat voorwaarden nodig: automatiseren van plus/min tot 20 moet gekend zijn, tafels en deeltafels moeten er in zitten. We grepen mis; onze groepen 6 waren er nog niet klaar voor. Eerst moest die basis nog op orde. Én een sein naar de collega’s van groep 5 (en 4 en 3 én 1/2), dit willen we volgend jaar niet meer! Ook zij hebben dus een opdracht: En die pakten ze aan hoor! De tussenbalans nu, halfweg dit schooljaar, is dat de groepen 1 t/m 5 er bijna allemaal beter op staan dan vorig jaar! Alleen samen, met het hele team kunnen we het rekenonderwijs aanpakken en verbeteren. Teamwork makes the dreamwork.
Update Foutloos Rekenen op mijn school ➕➖✖️➗ Vorig jaar rond deze tijd kwam ik in aanraking met Foutloos Rekenen. Een collega school begon hiermee en mijn interesse was gewekt. Ik mocht meekijken en meedoen en raakte ‘besmet’! Het aanbieden van 1 strategie die altijd werkt, werkt! Ik leerde over Mastery Learning, ik zag wat netheid en daar consequent naar handelen deed met de slordigheidsfouten, ik voelde wat het aanbieden van 1 strategie in de week (of langer waar nodig) deed voor de lln en ik kreeg nog meer inzicht in de leerlijn rekenen… kortom, dit wilde ik ook voor mijn school! In april vorig jaar begonnen wij met 2 groepen 6 en 2 groepen 7 aan Foutloos Rekenen. Die ‘avonturen’ zijn terug te lezen op mijn linked in. Scroll wat terug en lees onze bevindingen mocht je willen. Nu tijd voor een update: het leven ná Foutloos rekenen! En daar kan ik kort over zijn: we hebben nog geen ná: we hebben Foutloos rekenen omarmd en werken er nu in de gehele bovenbouw mee. Nee, niet de bedoeling voor de komende jaren. Maar wel een tijdelijke, maar langdurige, noodzakelijke interventie. Ik zeg altijd: dit is er eentje van een lange adem, maar dan komen we er wel! Hoe ziet het er dit schooljaar bij ons uit? De groepen 6 van vorig jaar zijn nu onze groepen 7. De groepen 7 van vorig jaar, zijn nu onze groepen 8. En we hebben twee nieuwe groepen 6. Over de groepen 6 kan ik kort zijn: zij zijn begonnen met foutloos rekenen. Ging dit gemakkelijk? Nee. Om met FR te starten zijn er wat voorwaarden nodig: automatiseren van plus/min tot 20 moet gekend zijn, tafels en deeltafels moeten er in zitten. We grepen mis; onze groepen 6 waren er nog niet klaar voor. Eerst moest die basis nog op orde. Én een sein naar de collega’s van groep 5 (en 4 en 3 én 1/2), dit willen we volgend jaar niet meer! Ook zij hebben dus een opdracht: En die pakten ze aan hoor! De tussenbalans nu, halfweg dit schooljaar, is dat de groepen 1 t/m 5 er bijna allemaal beter op staan dan vorig jaar! Alleen samen, met het hele team kunnen we het rekenonderwijs aanpakken en verbeteren. Teamwork makes the dreamwork.
Lees meer
Rochelle Schaepkens
Onze dochter Sare heeft de cursus gevolgd bij meester Cees. Onze oudste dochter heeft ook enkele jaren geleden deze cursus gevolgd en ook bij Cees. We zijn zeer tevreden over het contact met hem en raden het iedereen aan die moeite heeft met rekenen.
Onze dochter Sare heeft de cursus gevolgd bij meester Cees. Onze oudste dochter heeft ook enkele jaren geleden deze cursus gevolgd en ook bij Cees. We zijn zeer tevreden over het contact met hem en raden het iedereen aan die moeite heeft met rekenen.
Lees meer
Icon van een avatar
Rian Snoeijen

Bekijk onze andere methodes

Foutloos Wiskunde

Leer wiskunde begrijpen en toepassen. Verbeter je schoolresultaten nu en op lange termijn. Pak de controle over je toekomst.

Grip op Tekst

Goed lezen is essentieel om een tekst te begrijpen. Met Grip op Tekst wordt ieder soort tekst voor kinderen toegankelijk. Nu en in de toekomst.

Wetenswaardig

Wetenswaardig is een compleet uitgewerkte lesmethode voor de zaakvakken in het primair onderwijs die ervoor zorgt dat kinderen een solide algemene kennisbasis krijgen.