“Onze Ben behaalde bovengemiddelde resultaten in de 5de van het gymnasium voor al zijn vakken (een E&M pakket met talen, geschiedenis, aardrijkskunde, economie en Wiskunde B) en het leven was goed. Totdat hij op een dag met een 2,9 voor een Wiskunde B proefwerk thuiskwam. Het was een eenmalige ‘slip of the pen’. Hij zou meer tijd aan zijn Wiskunde besteden, meer in de klas opletten en het zou allemaal goedkomen, net zoals met de andere vakken. Een paar weken later kwam hij enigszins beduusd thuis met een 3,2. Hij begreep er niets van. Hij had immers heel goed geleerd. Had hij simpelweg geen aanleg voor Wiskunde zoals zijn vader (in de 3de met een taak laten vallen)? wij begrepen dat er een probleem was dat hij zelf niet in staat was om op te lossen. Wij kenden Aydin en hadden hele goeie dingen over hem gehoord. Wij begrepen dat Ben hulp nodig had om zijn cijfer naar en voldoende op te krikken. Aydin kwam bij ons thuis. Zijn enthousiasme voor Wiskunde werkte aanstekelijk. Volgens Aydin zijn er geen slechte leerlingen. Sommigen hebben alleen niet goed opgelet of de basis gemist. Hij is direct met Ben aan de slag gegaan. Zij aanpak was erg grondig. Ben moest zich eerst de basis eigen maken. Er moest worden afgebroken en opnieuw opgebouwd. Ben was in het begin sceptisch maar is vrij snel een ‘believer’ geworden. Aydin gaf zijn zelfvertrouwen een enorme boost en hem het gevoel dat er niets was op Wiskunde-gebied wat Ben niet kon bereiken. Ben ging steeds meer tijd doorbrengen op het instituut. Hij kon er altijd terecht (‘s-avonds en in het weekend) en Aydin stond altijd voor hem klaar. Aydin was erg geïnteresseerd in zijn vorderingen op school en zij appten voortdurend met elkaar. Het bleek dat Ben behoorlijk achterop was geraakt en het heeft even geduurd, maar vrij snel gingen de cijfers omhoog en werd de eerste voldoende gevierd. Het ongelooflijke gebeurde, Ben begon Wiskunde leuk te vinden. Ben is gisteren cum laude geslaagd voor zijn eindexamen, met een 9,8 voor Wiskunde B, het hoogste cijfer van de hele jaarlaag. Wij hebben een slimme zoon, ik geef dat direct toe, maar hij had het nooit zonder Aydin gered. Zijn methodische aanpak, zijn liefde voor het vak maar met name het zelfvertrouwen dat hij onze Ben gaf, hebben ervoor gezorgd dat Ben niet alleen extreem goed in Wiskunde is geworden maar van het vak is gaan houden. Ben gaat Rechten studeren maar overweegt serieus om Wiskunde als tweede studie te doen. Ik was altijd de mening toegedaan dat er twee soorten mensen waren, mensen die goed waren in Wiskunde en mensen die dat nooit zouden worden. Dankzij Aydin heb ik mijn mening veranderd. De samenwerking van Ben en Aydin heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Wij zijn hem eeuwig dankbaar.”
“Onze Ben behaalde bovengemiddelde resultaten in de 5de van het gymnasium voor al zijn vakken (een E&M pakket met talen, geschiedenis, aardrijkskunde, economie en Wiskunde B) en het leven was goed. Totdat hij op een dag met een 2,9 voor een Wiskunde B proefwerk thuiskwam. Het was een eenmalige ‘slip of the pen’. Hij zou meer tijd aan zijn Wiskunde besteden, meer in de klas opletten en het zou allemaal goedkomen, net zoals met de andere vakken. Een paar weken later kwam hij enigszins beduusd thuis met een 3,2. Hij begreep er niets van. Hij had immers heel goed geleerd. Had hij simpelweg geen aanleg voor Wiskunde zoals zijn vader (in de 3de met een taak laten vallen)? wij begrepen dat er een probleem was dat hij zelf niet in staat was om op te lossen. Wij kenden Aydin en hadden hele goeie dingen over hem gehoord. Wij begrepen dat Ben hulp nodig had om zijn cijfer naar en voldoende op te krikken. Aydin kwam bij ons thuis. Zijn enthousiasme voor Wiskunde werkte aanstekelijk. Volgens Aydin zijn er geen slechte leerlingen. Sommigen hebben alleen niet goed opgelet of de basis gemist. Hij is direct met Ben aan de slag gegaan. Zij aanpak was erg grondig. Ben moest zich eerst de basis eigen maken. Er moest worden afgebroken en opnieuw opgebouwd. Ben was in het begin sceptisch maar is vrij snel een ‘believer’ geworden. Aydin gaf zijn zelfvertrouwen een enorme boost en hem het gevoel dat er niets was op Wiskunde-gebied wat Ben niet kon bereiken. Ben ging steeds meer tijd doorbrengen op het instituut. Hij kon er altijd terecht (‘s-avonds en in het weekend) en Aydin stond altijd voor hem klaar. Aydin was erg geïnteresseerd in zijn vorderingen op school en zij appten voortdurend met elkaar. Het bleek dat Ben behoorlijk achterop was geraakt en het heeft even geduurd, maar vrij snel gingen de cijfers omhoog en werd de eerste voldoende gevierd. Het ongelooflijke gebeurde, Ben begon Wiskunde leuk te vinden. Ben is gisteren cum laude geslaagd voor zijn eindexamen, met een 9,8 voor Wiskunde B, het hoogste cijfer van de hele jaarlaag. Wij hebben een slimme zoon, ik geef dat direct toe, maar hij had het nooit zonder Aydin gered. Zijn methodische aanpak, zijn liefde voor het vak maar met name het zelfvertrouwen dat hij onze Ben gaf, hebben ervoor gezorgd dat Ben niet alleen extreem goed in Wiskunde is geworden maar van het vak is gaan houden. Ben gaat Rechten studeren maar overweegt serieus om Wiskunde als tweede studie te doen. Ik was altijd de mening toegedaan dat er twee soorten mensen waren, mensen die goed waren in Wiskunde en mensen die dat nooit zouden worden. Dankzij Aydin heb ik mijn mening veranderd. De samenwerking van Ben en Aydin heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Wij zijn hem eeuwig dankbaar.”
Lees meer
Roman Tarlavski
Partner at CMS