Groot vraagteken icoon
Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon

Achteruitgang onderwijs keert niet vanzelf

Een vergelijkend internationaal rapport schetst een onrustwekkend beeld van de kwaliteit van ons lager onderwijs op het vlak van wetenschap en wiskunde. In internationale rangschikkingen duikelt het Vlaams onderwijs naar beneden.

‘Zonder hervormingen in het onderwijs gaan die resultaten verder omlaag. Die dynamiek zit in het systeem, waardoor we een middenmoter dreigen te worden’, zegt OESO-onderwijsexpert Dirk Van Damme naar aanleiding van de dramatische cijfers over de Vlaamse onderwijskwaliteit in het jongste internationale rapport Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS).

Lees verder op de website van De Tijd: https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/vlaanderen/achteruitgang-onderwijs-keert-niet-vanzelf/10270625.html

Wij zijn het NMI

Het Nederlands Mathematisch Instituut (NMI) is een vooraanstaand onderzoekscentrum dat zich richt op wiskundig onderzoek en onderwijs.