NMI-rapporten
NMI-Rapport – Inhoud, opbouw en werkwijze van Foutloos Rekenen
De cursus Foutloos Rekenen is in 2012 ontwikkeld door de wiskundigen van het Nederlands Mathematisch Instituut. Inmiddels wordt de vierde vernieuwde versie van Foutloos Rekenen toegepast. Dit NMI-Rapport beschrijft de inhoud, opbouw en werkwijze van de particuliere cursus Foutloos Rekenen.
Download hier het NMI-Rapport.
Dit vind je misschien ook interessant
In het nieuws
Arjen Lubach: Scholen verzuipen in de lesmethodes
We weten nu al jaren dat het niveau van het Nederlandse onderwijs aan het dalen is. Het aantal kinderen dat op het moment dat hun leerplicht eindigt niet goed kan rekenen, lezen of schrijven, stijgt en stijgt en stijgt. En wat daalt, daalt en daalt is onze positie op de internationale ranglijsten. We gingen van topper naar middenmoter en zijn op weg naar hekkensluiter.
Het ministerie van Onderwijs, de PO– en VO-raad, de o zo machtige onderwijsbesturen, je hoort ze er nooit over. Wél de leraren, de Onderwijsinspectie en mensen uit de onderwijsschadeherstelsector zoals ik. Want zo noem ik ons werk – de gangbare term is bijles, maar ik zie het als schadeherstel.
Steeds meer kinderen worden de samenleving in gestuurd met onvoldoende kennis en vaardigheden om zich daar goed te redden. Ze kunnen in een winkel de kassabon niet narekenen, niet ontcijferen wat er in een brief van de gemeente staat. In feite zijn zij maatschappelijk niet zelfredzaam.
Lees meer