Groot vraagteken icoon
Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon

Research & Development

Onderwijs dat evidence informed is ontwikkeld

Het Nederlands Mathematisch Instituut heeft een unieke positie in het Nederlandse onderwijsveld. In het particulier onderwijs worden innovaties sneller en effectiever ontwikkeld dan in het reguliere onderwijs. Door intensieve samenwerking met scholen ontwikkelt het NMI kennisrijke en hoogwaardige onderwijsmethoden die bruikbaar en duurzaam zijn in het reguliere onderwijs.
Het onderwijs van het NMI is evidence-informed ontwikkeld waarbij samengewerkt wordt met universiteiten en kennisinstellingen. De resultaten van het onderzoek worden gepubliceerd, besproken in podcasts en gedeeld met het onderwijsveld tijdens congressen, studiedagen en masterclasses. Het streven is immers dat goed onderwijs beschikbaar is op elke school, in elke klas, voor elke leerling.
  • Categorieën:

29 januari, 2025

Boekpresentatie Pole position – de beginnende leraar verdient de beste startpositie

Vrijdag 17 januari 2025 werd bij de Algemene Onderwijsbond (AOb) in Utrecht het boek Pole position – de beginnende leraar verdient de beste startpositie gepresenteerd.
Publicaties
Lees meer
27 januari, 2025

NMI-Rapport – Zes adviezen voor scholen die starten met Wetenswaardig

Starten met een nieuwe methode zoals Wetenswaardig, kan zorgen voor uitdagingen. Hoe kan je het beste de methode implementeren en wat zijn dingen die je moet weten? Dit NMI-rapport geeft adviezen die kunnen helpen bij het beginnen met de nieuwe methode.
NMI-rapporten
Lees meer
23 januari, 2025

Eerste Vlaamse basisschool enthousiast aan de slag met Foutloos Rekenen

Basisschool A-HA! in Kontich is de eerste basisschool in Vlaanderen die aan de slag is gegaan met het programma Foutloos Rekenen, na de succesvolle implementatie ervan op vele scholen in Nederland.
Publicaties
Lees meer
17 december, 2024

Groot feest: 12,5-jarig jubileum NMI

Vrijdag 13 december 2024 was het zover: ons 12,5-jarig jubileumfeest! Samen met collega’s, vrienden en familie hebben we geproost op de mijlpalen die we samen hebben bereikt en blikten we vooruit naar onze ambities in de toekomst. 
Publicaties
Lees meer
Almeerse-scholengroep-presentatie-NMI
17 december, 2024

In gesprek over rekenonderwijs in Almere: ‘Streef hoger, bereik meer’

Peter Langerak, onderwijspedagoog en hoofd research & development bij het NMI, sprak in november 2024 voor de schoolleiders van de Almeerse Scholengroep (ASG) over het Nederlandse rekenonderwijs. Juist het in gesprek gaan met elkaar is volgens hem zo belangrijk om tot structurele verbeteringen in het onderwijs te komen. 
Publicaties
Lees meer
17 december, 2024

Daag iemand uit met nieuwe het Foutloos Rekenen rekenspel

Het nieuwe Foutloos Rekenen rekenspel is een interactief en leerzaam spel dat spelers uitdaagt om zo dicht mogelijk bij een streefgetal te komen door cijfers op een slimme manier te gebruiken. Bestel het spel nu via onze website!
Publicaties
Lees meer