Groot vraagteken icoon
Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon Achtergrond icoon

Research & Development

Onderwijs dat evidence informed is ontwikkeld

Het Nederlands Mathematisch Instituut heeft een unieke positie in het Nederlandse onderwijsveld. In het particulier onderwijs worden innovaties sneller en effectiever ontwikkeld dan in het reguliere onderwijs. Door intensieve samenwerking met scholen ontwikkelt het NMI kennisrijke en hoogwaardige onderwijsmethoden die bruikbaar en duurzaam zijn in het reguliere onderwijs.
Het onderwijs van het NMI is evidence-informed ontwikkeld waarbij samengewerkt wordt met universiteiten en kennisinstellingen. De resultaten van het onderzoek worden gepubliceerd, besproken in podcasts en gedeeld met het onderwijsveld tijdens congressen, studiedagen en masterclasses. Het streven is immers dat goed onderwijs beschikbaar is op elke school, in elke klas, voor elke leerling.
  • Categorieën:

NPO-1-wetenswaardig

Wetenswaardig op NPO Radio 1: lezen loont!

Esther Bakker, leraar van groep 8, vertelt op NPO Radio 1 hoe zij ervoor zorgen dat de leerlingen leesvaardigheid onder de knie krijgen. Dit is erg belangrijk, aangezien het leesniveau van leerlingen op de middelbare school vaak onder pijl is. Daarom is het nodig om op de basisschool al veel tijd te besteden aan lezen, zodat de leerlingen met een goede basis beginnen.
In het nieuws
Lees meer
equality

Opiniestuk in Trouw: kinderen matsen in het onderwijs is discriminatie

In Trouw deelt Sezgin Cihangir wat hij vindt van het matsen van kinderen in het onderwijs, door te lage verwachtingen te stellen. “Willen we een diploma dat feitelijk niks voorstelt?”
In het nieuws, Publicaties
Lees meer
pole-position-voor-de-leraar

Cadeau-/boekentip: Pole Position voor de leraar

In de binnenkort te verschijnen bundel Pole Position, onder redactie van Ton van Haperen, Sezgin Cihangir en Anna Bosman en uitgegeven in opdracht van Stichting Meer Leren op School, wordt door diverse deskundigen uit het onderwijsveld gepleit voor een betere startpositie voor de beginnende leraar.
Publicaties
Lees meer

NMI-Rapport – Kerndoelanalyse: Wetenswaardig voldoet aan nieuwe kerndoelen Nederlands

Met de nieuwe kerndoelen ‘Nederlands’ van het SLO vragen veel scholen zich af of hun methodes wel voldoen aan de nieuwe kerndoelen. Met de ontwikkeling van de methode Wetenswaardig is daar al rekening mee gehouden en daarmee loopt deze methode voorop.
NMI-rapporten
Lees meer
Wetenswaardig-schrift

NMI-Rapport – Leraren benutten de verrijkingskansen van Wetenswaardig

De methode Wetenswaardig biedt al veel effectieve kenmerken en handvatten voor succesvol lesgeven, maar het zijn de leraren die ervoor zorgen dat deze methode volledig tot zijn recht komt in de klas.
NMI-rapporten
Lees meer

Nieuw: schrijffunctionaliteit in de online leeromgeving van Wetenswaardig

Vanaf maandag 21 oktober 2024 kun je werken met de schrijffunctionaliteit in de online leeromgeving van Wetenswaardig. Je kunt kiezen voor los of gebonden schrift.
Publicaties
Lees meer