Reviews
Inmiddels hebben al duizenden kinderen cursussen gevolgd bij NMI wat resulteerde in blije kinderen, blije ouders én zelfs blije leraren en schoolleiders. Daar zijn we ontzettend trots op.
‘Ik heb veel geleerd over het reken-wiskunde-wiskunde onderwijs in het algemeen.’
‘Ik heb veel geleerd over het reken-wiskunde-wiskunde onderwijs in het algemeen.’
Lees meer
‘Je gaat praktisch aan het werk, waarbij je feedback kunt geven en ontvangen over gemaakte documenten’
‘Je gaat praktisch aan het werk, waarbij je feedback kunt geven en ontvangen over gemaakte documenten’
Lees meer
‘Tijdens de sessies wissel je ervaringen uit met collega scholen, waardoor er een hecht rekennetwerk ontstaat.’
‘Tijdens de sessies wissel je ervaringen uit met collega scholen, waardoor er een hecht rekennetwerk ontstaat.’
Lees meer
“Het belang van kennis van de wereld, juist bij leerlingen in achterstandssituaties, kan niet worden onderschat. Kennis van de wereld is cruciaal voor het begrijpen van de wereld. Hoe meer kennis, hoe groter de basis voor verder leren en daarmee voor succes op school en in het persoonlijk leven. De kern hiervan ligt in het curriculum van de school, en de opbouw van kennis van groep 1 tot en met groep 8.”
“Het belang van kennis van de wereld, juist bij leerlingen in achterstandssituaties, kan niet worden onderschat. Kennis van de wereld is cruciaal voor het begrijpen van de wereld. Hoe meer kennis, hoe groter de basis voor verder leren en daarmee voor succes op school en in het persoonlijk leven. De kern hiervan ligt in het curriculum van de school, en de opbouw van kennis van groep 1 tot en met groep 8.”
Lees meer
“In de lessen wereldoriëntatie blijkt dat er nog weinig sprake is van wat in de literatuur een ‘win-winsituatie’ wordt genoemd, waarbij aandacht voor taal bij wereldoriëntatie zowel bijdraagt aan kennis van de wereld als aan taalontwikkeling van leerlingen. (…) Het onderzoek laat zien dat hier voor scholen veel kansen liggen. (…) Het inspectieonderzoek laat zien dat een minderheid van de scholen (20 procent) de kwaliteit van de wereldoriënterende vakken op de agenda zet’.”
“In de lessen wereldoriëntatie blijkt dat er nog weinig sprake is van wat in de literatuur een ‘win-winsituatie’ wordt genoemd, waarbij aandacht voor taal bij wereldoriëntatie zowel bijdraagt aan kennis van de wereld als aan taalontwikkeling van leerlingen. (…) Het onderzoek laat zien dat hier voor scholen veel kansen liggen. (…) Het inspectieonderzoek laat zien dat een minderheid van de scholen (20 procent) de kwaliteit van de wereldoriënterende vakken op de agenda zet’.”
Lees meer
“Taal als basis voor leren geldt voor schoolvakken als biologie, geschiedenis en aardrijkskunde, maar ook voor een leergebied als burgerschap. Taal draagt bij aan betekenisgeving en aan hoe individuen zich verhouden tot de wereld. Kritisch lezen en kennis van argumentatie, drogredenen en retoriek zijn van belang voor het maatschappelijk debat, op school en (later) in de samenleving.”
“Taal als basis voor leren geldt voor schoolvakken als biologie, geschiedenis en aardrijkskunde, maar ook voor een leergebied als burgerschap. Taal draagt bij aan betekenisgeving en aan hoe individuen zich verhouden tot de wereld. Kritisch lezen en kennis van argumentatie, drogredenen en retoriek zijn van belang voor het maatschappelijk debat, op school en (later) in de samenleving.”
Lees meer
Wetenswaardig is een kennisrijke lesmethode waarin wordt uitgegaan van hoge verwachtingen voor alle kinderen. Het heeft diepgang, samenhang en bevat rijke teksten. Zowel het niveau van het kennisrijke aanbod als de diversiteit in verwerkingsopdrachten maken het een uitdagend geheel. Doordat er in de lesmethode de verbinding wordt gemaakt tussen wereldoriëntatie, taal (lezen, spreken, schrijven) en studievaardigheden, zijn de lessen erg betekenisvol voor onze leerlingen. Ook de nodige burgerschapskennis zit erin verankerd, waardoor onze leerlingen goed worden voorbereid op hun participatie in de maatschappij.
Wetenswaardig is een kennisrijke lesmethode waarin wordt uitgegaan van hoge verwachtingen voor alle kinderen. Het heeft diepgang, samenhang en bevat rijke teksten. Zowel het niveau van het kennisrijke aanbod als de diversiteit in verwerkingsopdrachten maken het een uitdagend geheel. Doordat er in de lesmethode de verbinding wordt gemaakt tussen wereldoriëntatie, taal (lezen, spreken, schrijven) en studievaardigheden, zijn de lessen erg betekenisvol voor onze leerlingen. Ook de nodige burgerschapskennis zit erin verankerd, waardoor onze leerlingen goed worden voorbereid op hun participatie in de maatschappij.
Lees meer
We zien dat de thema’s een duidelijke opzet hebben en hoog niveau qua kennisopbouw. Er wordt gewerkt met kennisrijke teksten, waarbij je door middel van erover te lezen, te praten en te schrijven, eigenaar wordt van een steeds grotere kennisbasis (en dit geldt ook voor de leerkracht). Doordat er veel interactie is en met directe instructie gewerkt wordt, blijven je leerlingen goed bij de les. Bijvoorbeeld door het stellen van denk- of leesvragen, controleren van begrip en overleg met schoudermaatjes. Soms kiezen we ervoor om een langere les op te splitsen en op een ander moment verder te gaan waar we gebleven waren. De variatie in lessen vinden we erg prettig.
We zien dat de thema’s een duidelijke opzet hebben en hoog niveau qua kennisopbouw. Er wordt gewerkt met kennisrijke teksten, waarbij je door middel van erover te lezen, te praten en te schrijven, eigenaar wordt van een steeds grotere kennisbasis (en dit geldt ook voor de leerkracht). Doordat er veel interactie is en met directe instructie gewerkt wordt, blijven je leerlingen goed bij de les. Bijvoorbeeld door het stellen van denk- of leesvragen, controleren van begrip en overleg met schoudermaatjes. Soms kiezen we ervoor om een langere les op te splitsen en op een ander moment verder te gaan waar we gebleven waren. De variatie in lessen vinden we erg prettig.
Lees meer
Wij ervaren de methode Wetenswaardig als een vakgeïntegreerde taalmethode waarbij het opdoen van vakkennis en taalvaardigheden centraal staat. We merken dat ook de kinderen er enthousiast over zijn; de lessen hebben een duidelijke structuur en zijn gebaseerd op de principes van directe instructie. Mede hierdoor is er een hoge betrokkenheid. Doordat er veel ruimte is voor de toepassing van opgedane kennis in betekenisvolle verwerkingsvormen, hebben onze leerlingen plezier in het leren. De hoge verwachtingen, duidelijke opbouw en betrokkenheid van kinderen zorgen ervoor dat zij in rap tempo en continu hun woordenschat en taalvaardigheden ontwikkelen. Een zeer prettige methode om mee te werken!
Wij ervaren de methode Wetenswaardig als een vakgeïntegreerde taalmethode waarbij het opdoen van vakkennis en taalvaardigheden centraal staat. We merken dat ook de kinderen er enthousiast over zijn; de lessen hebben een duidelijke structuur en zijn gebaseerd op de principes van directe instructie. Mede hierdoor is er een hoge betrokkenheid. Doordat er veel ruimte is voor de toepassing van opgedane kennis in betekenisvolle verwerkingsvormen, hebben onze leerlingen plezier in het leren. De hoge verwachtingen, duidelijke opbouw en betrokkenheid van kinderen zorgen ervoor dat zij in rap tempo en continu hun woordenschat en taalvaardigheden ontwikkelen. Een zeer prettige methode om mee te werken!
Lees meer
Wetenswaardig sluit goed aan bij onze visie op leren en biedt ons de mogelijkheid om de kennis, vaardigheden en houdingen van onze leerlingen fundamenteel op te bouwen. Met behulp van rijke teksten over aansprekende thema’s leren de leerlingen over de wereld om hen heen. Door nieuw opgedane kennis ook gevarieerd te herhalen, te oefenen en toe te passen in verschillende opdrachten en contexten, wordt de aangeboden leerstof op duurzame wijze eigen gemaakt. Zo krijgen de leerlingen steeds meer grip op de wereld om hen heen en worden zij op krachtige wijze voorbereid op het vervolgonderwijs en hun toekomstige rol in de maatschappij.
Wetenswaardig sluit goed aan bij onze visie op leren en biedt ons de mogelijkheid om de kennis, vaardigheden en houdingen van onze leerlingen fundamenteel op te bouwen. Met behulp van rijke teksten over aansprekende thema’s leren de leerlingen over de wereld om hen heen. Door nieuw opgedane kennis ook gevarieerd te herhalen, te oefenen en toe te passen in verschillende opdrachten en contexten, wordt de aangeboden leerstof op duurzame wijze eigen gemaakt. Zo krijgen de leerlingen steeds meer grip op de wereld om hen heen en worden zij op krachtige wijze voorbereid op het vervolgonderwijs en hun toekomstige rol in de maatschappij.
Lees meer
Mijn zoon had moeite met Begrijpen Lezen op school omdat hij de technieken en regels niet goed begreep om te kunnen toepassen. We hebben hem ingeschreven bij cursus Grip op Tekst (Begrijpend Lezen) om hem te voorbereiden voor cito toetsen en middelbare school. Juf Fay Teuben en de team van Grip op Tekst hebben mijn zoon enorm gemotiveerd en geholpen dat hij zijn citotetsen met hoog niveau heeft behaald. Graag wil ik juf Fay Teuben en de oprichter van deze cursus van harte bedanken. Wens jullie veel succes!!
Mijn zoon had moeite met Begrijpen Lezen op school omdat hij de technieken en regels niet goed begreep om te kunnen toepassen. We hebben hem ingeschreven bij cursus Grip op Tekst (Begrijpend Lezen) om hem te voorbereiden voor cito toetsen en middelbare school. Juf Fay Teuben en de team van Grip op Tekst hebben mijn zoon enorm gemotiveerd en geholpen dat hij zijn citotetsen met hoog niveau heeft behaald. Graag wil ik juf Fay Teuben en de oprichter van deze cursus van harte bedanken. Wens jullie veel succes!!
Lees meer
Foutloos rekenen en Grip op tekst hebben ervoor zorggedragen dat onze dochter Tess van een pre-advies VMBO-T/HAVO naar een HAVO/VWO eindadvies heeft kunnen opklimmen. De geweldige cursussen, en de toegewijde en persoonlijke inzet van de leerkrachten van het NMI en NLI, hebben onze dochter in staat gesteld het maximale uit haar zelf te kunnen halen. Beide cursussen “Foutloos Rekenen” en “Grip op Tekst” zijn hierom dan ook een onmisbaar onderdeel van het Basisonderwijs geworden voor al onze 3 kinderen.
Foutloos rekenen en Grip op tekst hebben ervoor zorggedragen dat onze dochter Tess van een pre-advies VMBO-T/HAVO naar een HAVO/VWO eindadvies heeft kunnen opklimmen. De geweldige cursussen, en de toegewijde en persoonlijke inzet van de leerkrachten van het NMI en NLI, hebben onze dochter in staat gesteld het maximale uit haar zelf te kunnen halen. Beide cursussen “Foutloos Rekenen” en “Grip op Tekst” zijn hierom dan ook een onmisbaar onderdeel van het Basisonderwijs geworden voor al onze 3 kinderen.
Lees meer
Mijn dochter heeft de cursus Grip op Tekst afgerond. We zijn zeer tevreden over de cursus en ook over de docente Fay Teuben. Ondank de lessen online werden gegeven i.v.m. Covid19, hebben wij zeer positieve ervaringen omtrent de cursus. De groep was lekker klein, waardoor het mogelijk was om meer dan voldoende persoonlijke aandacht te geven aan de kinderen. Niets was Fay teveel gevraagd. De kinderen konden te allen tijde terecht met vragen, verzoeken voor extra uitleg etc. Fay had enorm veel geduld voor de kinderen, haar uitleg was zeer duidelijk en het meest belangrijke: ze wist elke les weer de kinderen te motiveren, wat ervoor zorgde dat mijn dochter met nog meer plezier de lessen volgde. Na afloop van elke les, kregen de ouders een wrap up van de leerstof EN de inzet van de kinderen, wat ik als zeer positief heb ervaren. Ik heb de afgelopen maanden mijn dochter zien groeien en wat heeft ze veel zelfvertrouwen gekregen! Nu de cursus is afgelopen, wordt er nog veel gedaan aan nazorg. Zo worden er maandelijkse opfrislessen verzorgd, mogen de kinderen altijd de docente benaderen voor extra uitleg en is mijn dochter bij Fay gestart met de leesclub. Elke twee weken wordt verwacht dat de kinderen een boek hebben gelezen, waarna ze gezamenlijk op de leesclub opdrachten maken en het boek bespreken. Mijn dochter vond lezen eerst niet leuk, maar nu leest ze met gemak en plezier binnen twee weken een boek uit.
Ik wil deze cursus een ieder aanbevelen, omdat de kinderen er hun leven lang baat bij hebben en bovendien een boost aan zelfvertrouwen krijgen.
Tot slot wil ik Fay en ook het team ontzettend bedanken voor alle hulp. Jullie cursussen zijn erg waardevol. Ga zo door!
Mijn dochter heeft de cursus Grip op Tekst afgerond. We zijn zeer tevreden over de cursus en ook over de docente Fay Teuben. Ondank de lessen online werden gegeven i.v.m. Covid19, hebben wij zeer positieve ervaringen omtrent de cursus. De groep was lekker klein, waardoor het mogelijk was om meer dan voldoende persoonlijke aandacht te geven aan de kinderen. Niets was Fay teveel gevraagd. De kinderen konden te allen tijde terecht met vragen, verzoeken voor extra uitleg etc. Fay had enorm veel geduld voor de kinderen, haar uitleg was zeer duidelijk en het meest belangrijke: ze wist elke les weer de kinderen te motiveren, wat ervoor zorgde dat mijn dochter met nog meer plezier de lessen volgde. Na afloop van elke les, kregen de ouders een wrap up van de leerstof EN de inzet van de kinderen, wat ik als zeer positief heb ervaren. Ik heb de afgelopen maanden mijn dochter zien groeien en wat heeft ze veel zelfvertrouwen gekregen! Nu de cursus is afgelopen, wordt er nog veel gedaan aan nazorg. Zo worden er maandelijkse opfrislessen verzorgd, mogen de kinderen altijd de docente benaderen voor extra uitleg en is mijn dochter bij Fay gestart met de leesclub. Elke twee weken wordt verwacht dat de kinderen een boek hebben gelezen, waarna ze gezamenlijk op de leesclub opdrachten maken en het boek bespreken. Mijn dochter vond lezen eerst niet leuk, maar nu leest ze met gemak en plezier binnen twee weken een boek uit.
Ik wil deze cursus een ieder aanbevelen, omdat de kinderen er hun leven lang baat bij hebben en bovendien een boost aan zelfvertrouwen krijgen.
Tot slot wil ik Fay en ook het team ontzettend bedanken voor alle hulp. Jullie cursussen zijn erg waardevol. Ga zo door!
Lees meer
Onze zoon heeft de cursus Begrijpend Lezen gevolgd in groep 8. Hij had er niet altijd zin in en het huiswerk was best veel (1-1,5 uur per dag). Zeker in het begin was onze begeleiding echt nodig, maar gaandeweg vond hij zijn weg en het resultaat mag er zijn! Hij is flink gegroeid, zowel op het gebied van begrijpend lezen als qua zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Dat heeft er zelfs aan bijgedragen dat zijn schooladvies is verhoogd. Hij en wij zijn blij dat hij de cursus heeft gedaan. Een mooie voorbereiding op de middelbare school!
Onze zoon heeft de cursus Begrijpend Lezen gevolgd in groep 8. Hij had er niet altijd zin in en het huiswerk was best veel (1-1,5 uur per dag). Zeker in het begin was onze begeleiding echt nodig, maar gaandeweg vond hij zijn weg en het resultaat mag er zijn! Hij is flink gegroeid, zowel op het gebied van begrijpend lezen als qua zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Dat heeft er zelfs aan bijgedragen dat zijn schooladvies is verhoogd. Hij en wij zijn blij dat hij de cursus heeft gedaan. Een mooie voorbereiding op de middelbare school!
Lees meer
Onze zoon heeft de cursus Begrijpend Lezen gevolgd in groep 8. Hij had er niet altijd zin in en het huiswerk was best veel (1-1,5 uur per dag). Zeker in het begin was onze begeleiding echt nodig, maar gaandeweg vond hij zijn weg en het resultaat mag er zijn! Hij is flink gegroeid, zowel op het gebied van begrijpend lezen als qua zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Dat heeft er zelfs aan bijgedragen dat zijn schooladvies is verhoogd. Hij en wij zijn blij dat hij de cursus heeft gedaan. Een mooie voorbereiding op de middelbare school!
Onze zoon heeft de cursus Begrijpend Lezen gevolgd in groep 8. Hij had er niet altijd zin in en het huiswerk was best veel (1-1,5 uur per dag). Zeker in het begin was onze begeleiding echt nodig, maar gaandeweg vond hij zijn weg en het resultaat mag er zijn! Hij is flink gegroeid, zowel op het gebied van begrijpend lezen als qua zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Dat heeft er zelfs aan bijgedragen dat zijn schooladvies is verhoogd. Hij en wij zijn blij dat hij de cursus heeft gedaan. Een mooie voorbereiding op de middelbare school!
Lees meer
Ik raad Nederlands Linguïstisch Instituut aan vanwege de professionele en toegewijde inzet van de leerkrachten. Docente Fay Teuben heeft ervoor gezorgd dat mijn zoon meer zelfvertrouwen heeft gekregen en daardoor gemotiveerd haar lessen volgde. Haar manier van lesgeven is heel aangenaam en doeltreffend. We kunnen haar altijd benaderen voor vragen en extra uitleg. Mijn zoon heeft hierdoor betere schoolresultaten behaald. Na beëindiging van de cursus blijft Fay in contact met haar leerlingen door opfrislessen aan te bieden, zodat een leerling de leerstof zich eigen kan maken. Tenslotte is herhalen de kracht van het leren!
Binnenkort wordt mijn zoon uitgenodigd om deel te nemen aan een leesclub. Daar ben ik als moeder hartstikke blij mee omdat het op een leuke manier kinderen stimuleert meer te gaan lezen.
Fay en de rest van het team, bedankt voor jullie inzet!
Ik raad Nederlands Linguïstisch Instituut aan vanwege de professionele en toegewijde inzet van de leerkrachten. Docente Fay Teuben heeft ervoor gezorgd dat mijn zoon meer zelfvertrouwen heeft gekregen en daardoor gemotiveerd haar lessen volgde. Haar manier van lesgeven is heel aangenaam en doeltreffend. We kunnen haar altijd benaderen voor vragen en extra uitleg. Mijn zoon heeft hierdoor betere schoolresultaten behaald. Na beëindiging van de cursus blijft Fay in contact met haar leerlingen door opfrislessen aan te bieden, zodat een leerling de leerstof zich eigen kan maken. Tenslotte is herhalen de kracht van het leren!
Binnenkort wordt mijn zoon uitgenodigd om deel te nemen aan een leesclub. Daar ben ik als moeder hartstikke blij mee omdat het op een leuke manier kinderen stimuleert meer te gaan lezen.
Fay en de rest van het team, bedankt voor jullie inzet!
Lees meer
“Onze Ben behaalde bovengemiddelde resultaten in de 5de van het gymnasium voor al zijn vakken (een E&M pakket met talen, geschiedenis, aardrijkskunde, economie en Wiskunde B) en het leven was goed. Totdat hij op een dag met een 2,9 voor een Wiskunde B proefwerk thuiskwam. Het was een eenmalige ‘slip of the pen’. Hij zou meer tijd aan zijn Wiskunde besteden, meer in de klas opletten en het zou allemaal goedkomen, net zoals met de andere vakken. Een paar weken later kwam hij enigszins beduusd thuis met een 3,2. Hij begreep er niets van. Hij had immers heel goed geleerd. Had hij simpelweg geen aanleg voor Wiskunde zoals zijn vader (in de 3de met een taak laten vallen)? wij begrepen dat er een probleem was dat hij zelf niet in staat was om op te lossen. Wij kenden Aydin en hadden hele goeie dingen over hem gehoord. Wij begrepen dat Ben hulp nodig had om zijn cijfer naar en voldoende op te krikken. Aydin kwam bij ons thuis. Zijn enthousiasme voor Wiskunde werkte aanstekelijk. Volgens Aydin zijn er geen slechte leerlingen. Sommigen hebben alleen niet goed opgelet of de basis gemist. Hij is direct met Ben aan de slag gegaan. Zij aanpak was erg grondig. Ben moest zich eerst de basis eigen maken. Er moest worden afgebroken en opnieuw opgebouwd. Ben was in het begin sceptisch maar is vrij snel een ‘believer’ geworden. Aydin gaf zijn zelfvertrouwen een enorme boost en hem het gevoel dat er niets was op Wiskunde-gebied wat Ben niet kon bereiken. Ben ging steeds meer tijd doorbrengen op het instituut. Hij kon er altijd terecht (‘s-avonds en in het weekend) en Aydin stond altijd voor hem klaar. Aydin was erg geïnteresseerd in zijn vorderingen op school en zij appten voortdurend met elkaar. Het bleek dat Ben behoorlijk achterop was geraakt en het heeft even geduurd, maar vrij snel gingen de cijfers omhoog en werd de eerste voldoende gevierd. Het ongelooflijke gebeurde, Ben begon Wiskunde leuk te vinden. Ben is gisteren cum laude geslaagd voor zijn eindexamen, met een 9,8 voor Wiskunde B, het hoogste cijfer van de hele jaarlaag. Wij hebben een slimme zoon, ik geef dat direct toe, maar hij had het nooit zonder Aydin gered. Zijn methodische aanpak, zijn liefde voor het vak maar met name het zelfvertrouwen dat hij onze Ben gaf, hebben ervoor gezorgd dat Ben niet alleen extreem goed in Wiskunde is geworden maar van het vak is gaan houden. Ben gaat Rechten studeren maar overweegt serieus om Wiskunde als tweede studie te doen. Ik was altijd de mening toegedaan dat er twee soorten mensen waren, mensen die goed waren in Wiskunde en mensen die dat nooit zouden worden. Dankzij Aydin heb ik mijn mening veranderd. De samenwerking van Ben en Aydin heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Wij zijn hem eeuwig dankbaar.”
“Onze Ben behaalde bovengemiddelde resultaten in de 5de van het gymnasium voor al zijn vakken (een E&M pakket met talen, geschiedenis, aardrijkskunde, economie en Wiskunde B) en het leven was goed. Totdat hij op een dag met een 2,9 voor een Wiskunde B proefwerk thuiskwam. Het was een eenmalige ‘slip of the pen’. Hij zou meer tijd aan zijn Wiskunde besteden, meer in de klas opletten en het zou allemaal goedkomen, net zoals met de andere vakken. Een paar weken later kwam hij enigszins beduusd thuis met een 3,2. Hij begreep er niets van. Hij had immers heel goed geleerd. Had hij simpelweg geen aanleg voor Wiskunde zoals zijn vader (in de 3de met een taak laten vallen)? wij begrepen dat er een probleem was dat hij zelf niet in staat was om op te lossen. Wij kenden Aydin en hadden hele goeie dingen over hem gehoord. Wij begrepen dat Ben hulp nodig had om zijn cijfer naar en voldoende op te krikken. Aydin kwam bij ons thuis. Zijn enthousiasme voor Wiskunde werkte aanstekelijk. Volgens Aydin zijn er geen slechte leerlingen. Sommigen hebben alleen niet goed opgelet of de basis gemist. Hij is direct met Ben aan de slag gegaan. Zij aanpak was erg grondig. Ben moest zich eerst de basis eigen maken. Er moest worden afgebroken en opnieuw opgebouwd. Ben was in het begin sceptisch maar is vrij snel een ‘believer’ geworden. Aydin gaf zijn zelfvertrouwen een enorme boost en hem het gevoel dat er niets was op Wiskunde-gebied wat Ben niet kon bereiken. Ben ging steeds meer tijd doorbrengen op het instituut. Hij kon er altijd terecht (‘s-avonds en in het weekend) en Aydin stond altijd voor hem klaar. Aydin was erg geïnteresseerd in zijn vorderingen op school en zij appten voortdurend met elkaar. Het bleek dat Ben behoorlijk achterop was geraakt en het heeft even geduurd, maar vrij snel gingen de cijfers omhoog en werd de eerste voldoende gevierd. Het ongelooflijke gebeurde, Ben begon Wiskunde leuk te vinden. Ben is gisteren cum laude geslaagd voor zijn eindexamen, met een 9,8 voor Wiskunde B, het hoogste cijfer van de hele jaarlaag. Wij hebben een slimme zoon, ik geef dat direct toe, maar hij had het nooit zonder Aydin gered. Zijn methodische aanpak, zijn liefde voor het vak maar met name het zelfvertrouwen dat hij onze Ben gaf, hebben ervoor gezorgd dat Ben niet alleen extreem goed in Wiskunde is geworden maar van het vak is gaan houden. Ben gaat Rechten studeren maar overweegt serieus om Wiskunde als tweede studie te doen. Ik was altijd de mening toegedaan dat er twee soorten mensen waren, mensen die goed waren in Wiskunde en mensen die dat nooit zouden worden. Dankzij Aydin heb ik mijn mening veranderd. De samenwerking van Ben en Aydin heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Wij zijn hem eeuwig dankbaar.”
Lees meer
“This year, Aydin has helped our son go from failing every maths exam to getting a 9.3 in his final VWO wiskunde B exam. Maths is an extremely difficult subject to teach, and the general notion seems to be that you either get it or you don’t. By taking his students back to basics, Aydin rebuilds the knowledge and, at the same time, the confidence lost during maths lessons at school. Moreover, he has an amazing ability to connect with young people and is a highly motivating teacher. He makes students feel welcome and offers a safe environment in which to learn. My son has a huge amount of respect for Aydin and would take all his advice on board. He would willingly spend several hours a week, in addition to the official course hours on Sunday afternoons, working on his maths in Aydin’s office. We are extremely grateful to Aydin for his patience and time and would not hesitate to recommend his services.”
“This year, Aydin has helped our son go from failing every maths exam to getting a 9.3 in his final VWO wiskunde B exam. Maths is an extremely difficult subject to teach, and the general notion seems to be that you either get it or you don’t. By taking his students back to basics, Aydin rebuilds the knowledge and, at the same time, the confidence lost during maths lessons at school. Moreover, he has an amazing ability to connect with young people and is a highly motivating teacher. He makes students feel welcome and offers a safe environment in which to learn. My son has a huge amount of respect for Aydin and would take all his advice on board. He would willingly spend several hours a week, in addition to the official course hours on Sunday afternoons, working on his maths in Aydin’s office. We are extremely grateful to Aydin for his patience and time and would not hesitate to recommend his services.”
Lees meer
“Beste Aydin,
Hartelijk dank voor je tijd en inspanning voor het Nederlands Mathematisch Instituut. De cursus Foutloos Rekenen is een zeer welkome aanvulling op het rekenaanbod van het reguliere onderwijs van de kinderen. Automatiseren is van essentieel belang op de basisschool. Thuis oefenen hoort daar zeker bij en vreemde ogen dwingen.
Onze kinderen kijken met voldoening terug op de rekencursus. Op een aangename manier is rekenen onder de aandacht gebracht en ook het huiswerk werd doelgericht gemaakt. De vier basisberekeningen: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen, zijn veelvuldig geoefend. De tafels werden voldoende gerepeteerd en ook nieuwe inzichten in getallen werden verschaft. Een stukje interesse voor wiskunde is overgebracht.
Een goede basis van rekenen geeft zelfvertrouwen en een vliegende start op de middelbare school. Foutloos rekenen is een aanrader, voor kinderen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken bij automatiseren.”
“Beste Aydin,
Hartelijk dank voor je tijd en inspanning voor het Nederlands Mathematisch Instituut. De cursus Foutloos Rekenen is een zeer welkome aanvulling op het rekenaanbod van het reguliere onderwijs van de kinderen. Automatiseren is van essentieel belang op de basisschool. Thuis oefenen hoort daar zeker bij en vreemde ogen dwingen.
Onze kinderen kijken met voldoening terug op de rekencursus. Op een aangename manier is rekenen onder de aandacht gebracht en ook het huiswerk werd doelgericht gemaakt. De vier basisberekeningen: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen, zijn veelvuldig geoefend. De tafels werden voldoende gerepeteerd en ook nieuwe inzichten in getallen werden verschaft. Een stukje interesse voor wiskunde is overgebracht.
Een goede basis van rekenen geeft zelfvertrouwen en een vliegende start op de middelbare school. Foutloos rekenen is een aanrader, voor kinderen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken bij automatiseren.”
Lees meer
“Onze dochter heeft een traject van Foutloos Rekenen in Capelle aan den IJssel gevolgd en kan met recht zeggen dat ze nu 9 en 10-en haalt voor haar rekentoetsen. Foutloos Rekenen geeft ook een resultaat verplichting en dat heeft ons ervan overtuigd dat we dit moesten doen. We zijn bijzonder enthousiast!
We hebben al veel bijles leraren gehad in de afgelopen jaren, maar de gedrevenheid om kinderen foutloos te leren rekenen is het beste dan we tot nu toe hebben meegemaakt in de afgelopen jaren. Foutloos Rekenen zet alleen maar universitair geschoolde docenten in. Er wordt dus op hoog niveau les gegeven en kan afgestemd worden op wat het kind prettig vind. We hebben ons voorgenomen om onze dochter ook in te schrijven voor het Nederlands onderwijs.”
“Onze dochter heeft een traject van Foutloos Rekenen in Capelle aan den IJssel gevolgd en kan met recht zeggen dat ze nu 9 en 10-en haalt voor haar rekentoetsen. Foutloos Rekenen geeft ook een resultaat verplichting en dat heeft ons ervan overtuigd dat we dit moesten doen. We zijn bijzonder enthousiast!
We hebben al veel bijles leraren gehad in de afgelopen jaren, maar de gedrevenheid om kinderen foutloos te leren rekenen is het beste dan we tot nu toe hebben meegemaakt in de afgelopen jaren. Foutloos Rekenen zet alleen maar universitair geschoolde docenten in. Er wordt dus op hoog niveau les gegeven en kan afgestemd worden op wat het kind prettig vind. We hebben ons voorgenomen om onze dochter ook in te schrijven voor het Nederlands onderwijs.”
Lees meer
“Eerlijk gezegd geloofde ik de belofte van Foutloos Rekenen niet helemaal: “We leren je kind in 3 maanden rekenen op niveau van groep 8.” Mijn oudste dochter zat op dat moment in groep 6 en had al sinds groep 4 moeite met rekenen. Omdat mijn dochter graag wilde, zijn we toch het traject ingegaan. Wat een ervaring, natuurlijk waren er wat strubbelingen, maar vooral veel doorbraken. Een uitgangspunt van Foutloos Rekenen is: “Het ligt niet aan het kind”. Dit was heel verfrissend ten opzichte van de instelling van de school. Waar ligt het dan wel aan? In mijn optiek aan twee zaken: Ten eerste is de methode van Foutloos Rekenen heel goed, ik heb die methode zien werken bij mijn dochter én bij de andere kinderen in haar groepje. De tweede reden is Gerjan, wat een fijne meester. Vooropgesteld is dat hij boven de stof staat, helaas kunnen we dat niet van elke leerkracht op de basisschool zeggen. Hij weet de stof perfect op de kinderen over te brengen, heeft engelengeduld en is vrijwel dag en nacht bereikbaar als ze in hun huiswerk ergens tegenaan lopen. Dankzij Foutloos Rekenen en zeker ook dankzij Gerjan is mijn dochter sterk vooruit gegaan in rekenen. Daarnaast heeft ze in het algemeen meer vertrouwen gekregen, voelt ze zich prettiger in haar klas en zien we haar op veel meer gebieden vooruit gaan. Een van de beste beslissingen van dit jaar om mee te doen.”
“Eerlijk gezegd geloofde ik de belofte van Foutloos Rekenen niet helemaal: “We leren je kind in 3 maanden rekenen op niveau van groep 8.” Mijn oudste dochter zat op dat moment in groep 6 en had al sinds groep 4 moeite met rekenen. Omdat mijn dochter graag wilde, zijn we toch het traject ingegaan. Wat een ervaring, natuurlijk waren er wat strubbelingen, maar vooral veel doorbraken. Een uitgangspunt van Foutloos Rekenen is: “Het ligt niet aan het kind”. Dit was heel verfrissend ten opzichte van de instelling van de school. Waar ligt het dan wel aan? In mijn optiek aan twee zaken: Ten eerste is de methode van Foutloos Rekenen heel goed, ik heb die methode zien werken bij mijn dochter én bij de andere kinderen in haar groepje. De tweede reden is Gerjan, wat een fijne meester. Vooropgesteld is dat hij boven de stof staat, helaas kunnen we dat niet van elke leerkracht op de basisschool zeggen. Hij weet de stof perfect op de kinderen over te brengen, heeft engelengeduld en is vrijwel dag en nacht bereikbaar als ze in hun huiswerk ergens tegenaan lopen. Dankzij Foutloos Rekenen en zeker ook dankzij Gerjan is mijn dochter sterk vooruit gegaan in rekenen. Daarnaast heeft ze in het algemeen meer vertrouwen gekregen, voelt ze zich prettiger in haar klas en zien we haar op veel meer gebieden vooruit gaan. Een van de beste beslissingen van dit jaar om mee te doen.”
Lees meer
“De rekencursus ‘Foutloos Rekenen’ is een absolute aanrader, met name als de methode van school onvoldoende landt. Mijn dochter (groep 7) heeft met veel plezier en goed resultaat de cursus ‘Foutloos Rekenen’ gevolgd. De cursus is zodanig intensief (twee uur les per week en iedere dag huiswerk) dat het rekenen heel snel wordt geautomatiseerd. Daarnaast wordt je kind er zeer gedisciplineerd door en leert het wat doorzetten is. Mijn dochter is in drie maanden tijd van een cito score 5 naar een 1 gegaan. Ze heeft veel meer plezier in rekenen gekregen en hierdoor heeft ze veel meer zelfvertrouwen. Ik ben Aydin en zijn team hiervoor zeer dankbaar.”
“De rekencursus ‘Foutloos Rekenen’ is een absolute aanrader, met name als de methode van school onvoldoende landt. Mijn dochter (groep 7) heeft met veel plezier en goed resultaat de cursus ‘Foutloos Rekenen’ gevolgd. De cursus is zodanig intensief (twee uur les per week en iedere dag huiswerk) dat het rekenen heel snel wordt geautomatiseerd. Daarnaast wordt je kind er zeer gedisciplineerd door en leert het wat doorzetten is. Mijn dochter is in drie maanden tijd van een cito score 5 naar een 1 gegaan. Ze heeft veel meer plezier in rekenen gekregen en hierdoor heeft ze veel meer zelfvertrouwen. Ik ben Aydin en zijn team hiervoor zeer dankbaar.”
Lees meer
“Op het Nederlands Mathematisch Instituut leer je rekenen. En hoe! Rekenen is een vaardigheid die je leert door het te doen. Het NMI legt alles op een heel duidelijke en nauwkeurige wijze heel geduldig uit. En vervolgens wordt er geoefend. Het maken van zeer veel sommen is domweg een training die net als bijvoorbeeld bij sport-training als vanzelf tot een betere ‘conditie’ leidt. Rekenen en wiskunde komen het dichtste in de buurt van wat je onomstotelijke waarheid kunt noemen: slechts één antwoord is goed. Een overzichtelijk denkproces dat tot dat ene goede antwoord leidt is daarom ook een oefening in inzicht en logica. Daarom is de reikwijdte van het goed kunnen rekenen veel groter dan slechts het oplossen van sommen. Maar de beste manier om je dit eigen te maken is gewoon rekenen. En dat kunnen ze bij het NMI. En ze kunnen het anderen leren, op een duidelijke, vriendelijke, positieve en serieuze manier. Geen gedoe, geen lange verhalen, gewoon de techniek. Het NMI gaat net zo lang door tot iedereen het kan. Rekenen is niet moeilijk, maar moet wel veel geoefend worden. Onontbeerlijk en goud waard !!”
“Op het Nederlands Mathematisch Instituut leer je rekenen. En hoe! Rekenen is een vaardigheid die je leert door het te doen. Het NMI legt alles op een heel duidelijke en nauwkeurige wijze heel geduldig uit. En vervolgens wordt er geoefend. Het maken van zeer veel sommen is domweg een training die net als bijvoorbeeld bij sport-training als vanzelf tot een betere ‘conditie’ leidt. Rekenen en wiskunde komen het dichtste in de buurt van wat je onomstotelijke waarheid kunt noemen: slechts één antwoord is goed. Een overzichtelijk denkproces dat tot dat ene goede antwoord leidt is daarom ook een oefening in inzicht en logica. Daarom is de reikwijdte van het goed kunnen rekenen veel groter dan slechts het oplossen van sommen. Maar de beste manier om je dit eigen te maken is gewoon rekenen. En dat kunnen ze bij het NMI. En ze kunnen het anderen leren, op een duidelijke, vriendelijke, positieve en serieuze manier. Geen gedoe, geen lange verhalen, gewoon de techniek. Het NMI gaat net zo lang door tot iedereen het kan. Rekenen is niet moeilijk, maar moet wel veel geoefend worden. Onontbeerlijk en goud waard !!”
Lees meer
“Our daughter followed the cursus Foutloos Rekenen in group 6. Although she had good results at maths (B level) we had the impression that she was not able to properly automate the basic concepts. Although initially reluctant to follow a cursus (the school feedback was that “she should by no means do additional work at home”) she got enthousiastic to start with Foutloos Rekenen upon the intake session with Aydin. She and we are very happy she did this cursus! The NMI team is very professional, the cursus is well structured and the kids are stimulated and supported continuosly during the entire duration. During these 3 months she substantially improved her skills, performance and self-confidence. She was often saying “I never knew that I was so good in maths!” Also the CITO exam was held before finalising this cursus and she went 2 levels higher. The school was also very impressed with such improvement within such a short period. We all are extremely happy with the results! I would like to recommend this cursus irrespective if the kids have good results in school. The current school curriculum is not sufficient to properly assimilate the maths concepts, meaning that kids will find the high school maths much more difficult without additional support. It’s the best invesment one parent can do!”
“Our daughter followed the cursus Foutloos Rekenen in group 6. Although she had good results at maths (B level) we had the impression that she was not able to properly automate the basic concepts. Although initially reluctant to follow a cursus (the school feedback was that “she should by no means do additional work at home”) she got enthousiastic to start with Foutloos Rekenen upon the intake session with Aydin. She and we are very happy she did this cursus! The NMI team is very professional, the cursus is well structured and the kids are stimulated and supported continuosly during the entire duration. During these 3 months she substantially improved her skills, performance and self-confidence. She was often saying “I never knew that I was so good in maths!” Also the CITO exam was held before finalising this cursus and she went 2 levels higher. The school was also very impressed with such improvement within such a short period. We all are extremely happy with the results! I would like to recommend this cursus irrespective if the kids have good results in school. The current school curriculum is not sufficient to properly assimilate the maths concepts, meaning that kids will find the high school maths much more difficult without additional support. It’s the best invesment one parent can do!”
Lees meer
“Foutloos rekenen was de belofte! Deze is waargemaakt wel is het keihard werken en het is zwaar gedurende 12 weken een uur huiswerk per dag (voor het kind maar ook de ouders). Maar het automatiseren heeft zijn vruchten afgeworpen daar waar het reguliere onderwijs het niet kon waarmaken hebben jullie geleverd wat jullie hebben beloofd en bovenal heeft mijn dochter zelfvertrouwen gekregen waar het rekenen betreft en dat is goud waard! Ik gun dit echt een ieder. Iedereen op jullie lokatie is vriendelijk en behulpzaam dat is ook een unicum. Dank!”
“Foutloos rekenen was de belofte! Deze is waargemaakt wel is het keihard werken en het is zwaar gedurende 12 weken een uur huiswerk per dag (voor het kind maar ook de ouders). Maar het automatiseren heeft zijn vruchten afgeworpen daar waar het reguliere onderwijs het niet kon waarmaken hebben jullie geleverd wat jullie hebben beloofd en bovenal heeft mijn dochter zelfvertrouwen gekregen waar het rekenen betreft en dat is goud waard! Ik gun dit echt een ieder. Iedereen op jullie lokatie is vriendelijk en behulpzaam dat is ook een unicum. Dank!”
Lees meer
“Door zijn dyslexie raakte onze zoon Ivar achter op school. Lezen en schrijven zijn echt een uitdaging. In rekenen was hij gelukkig wel goed. Maar om zijn zelfvertrouwen echt een boost te geven, wilden we hem erin laten excelleren. Door diverse collega’s en vrienden werd Foutloos Rekenen van het NMI aangeprezen als een methode om hem daarbij te helpen. Met de combinatie van super getalenteerde en gemotiveerde docenten, heldere rekenrecepten en een ouderwetse aanpak van herhaling om vaardigheden te automatiseren, lukte het Ivar en het team van Foutloos Rekenen om Ivar inderdaad naar een excellent rekenniveau te brengen. Zonder terughoudendheid kunnen wij daarom iedereen een samenwerking met Aydin en zijn team aanbevelen. Sterker nog, onze dochter (ook een dyslectica) meldt zich binnenkort aan voor dezelfde cursus! Bedankt Aydin, Raslen en de andere docenten voor jullie hulp!”
“Door zijn dyslexie raakte onze zoon Ivar achter op school. Lezen en schrijven zijn echt een uitdaging. In rekenen was hij gelukkig wel goed. Maar om zijn zelfvertrouwen echt een boost te geven, wilden we hem erin laten excelleren. Door diverse collega’s en vrienden werd Foutloos Rekenen van het NMI aangeprezen als een methode om hem daarbij te helpen. Met de combinatie van super getalenteerde en gemotiveerde docenten, heldere rekenrecepten en een ouderwetse aanpak van herhaling om vaardigheden te automatiseren, lukte het Ivar en het team van Foutloos Rekenen om Ivar inderdaad naar een excellent rekenniveau te brengen. Zonder terughoudendheid kunnen wij daarom iedereen een samenwerking met Aydin en zijn team aanbevelen. Sterker nog, onze dochter (ook een dyslectica) meldt zich binnenkort aan voor dezelfde cursus! Bedankt Aydin, Raslen en de andere docenten voor jullie hulp!”
Lees meer
“My daughter has done the Foutloos Rekenen course and it has helped her a lot at school. She improved from cito level C to Cito level A after completing the course. Also the after-care is very well organised by the NMI. It is clear that Foutloos Rekenen is all about the passion to teach the children of this generation proper mathematics. Thank you Aydin, for your valuable contribution in this field.”
“My daughter has done the Foutloos Rekenen course and it has helped her a lot at school. She improved from cito level C to Cito level A after completing the course. Also the after-care is very well organised by the NMI. It is clear that Foutloos Rekenen is all about the passion to teach the children of this generation proper mathematics. Thank you Aydin, for your valuable contribution in this field.”
Lees meer
“Foutloos Rekenen is echt top! Mijn dochter ging van VMBO niveau rekenen naar echt foutloos. Afgelopen weekend ‘versloeg’ ze haar broer met VWO advies bij een wiskundige toets. Ze moest echt wel eens zeuren tijdens het programma want het is wel even wat werk, maar na de boven genoemde toets sprak ze uit dat ze het toch echt heel fijn vind dat ze het gedaan had. Van een hormonale 12jarige is dat best wat. Het mooiste aan het programma is dat de concepten echt worden uitgelegd, en door het oefenen (ja dat kost wel wat tijd) blijft het ook echt hangen. En wat ik heel attent vind is de opfris dagen die ze gratis mag blijven doen. Foutloos Rekenen handelde ook snel tijdens Corona. Ze bieden hun lessen virtueel aan, wat hartstikke goed werkt. Ze waren er sneller bij dan de school en dat stel ik op prijs. De academische toekomst van mijn dochter ziet er mooier uit dankzij Foutloos Rekenen – bedankt!!”
“Foutloos Rekenen is echt top! Mijn dochter ging van VMBO niveau rekenen naar echt foutloos. Afgelopen weekend ‘versloeg’ ze haar broer met VWO advies bij een wiskundige toets. Ze moest echt wel eens zeuren tijdens het programma want het is wel even wat werk, maar na de boven genoemde toets sprak ze uit dat ze het toch echt heel fijn vind dat ze het gedaan had. Van een hormonale 12jarige is dat best wat. Het mooiste aan het programma is dat de concepten echt worden uitgelegd, en door het oefenen (ja dat kost wel wat tijd) blijft het ook echt hangen. En wat ik heel attent vind is de opfris dagen die ze gratis mag blijven doen. Foutloos Rekenen handelde ook snel tijdens Corona. Ze bieden hun lessen virtueel aan, wat hartstikke goed werkt. Ze waren er sneller bij dan de school en dat stel ik op prijs. De academische toekomst van mijn dochter ziet er mooier uit dankzij Foutloos Rekenen – bedankt!!”
Lees meer
Mijn zoon heeft 2 jaar geleden in groep 6 de cursus foutloos rekenen gedaan. Hij was op zich al best goed in het rekenen. Toen mijn man en broer zaten te praten dat zij eigenlijk best slecht les hadden gehad op de basisschool en het VWO wat ze moeite gaf met de wiskunde op de Universiteit hebben we Bas op de cursus ingeschreven. De juf op school vertelde dat na de cursus Bas netter werkte, een betere werkhouding had en sneller wekte en zijn eigen werk beter controleerde over de hele linie. In groep 7 en 8 kreeg hij nog opfris lessen voor de Cito-toetsen. Dat is allemaal inclusief. In de Coronatijd was foutloos rekenen eerder digitaal dan alle basisscholen bij elkaar. Er waren voor degene die de cursus al hadden afgerond 3 keer in de week opfris lessen en vragen uurtjes online. Daarnaast heeft hij op nog 3 dagen 2 uur wiskundeles gehad als voorbereiding op de middelbare school. Het is echt een super cursus!
Mijn zoon heeft 2 jaar geleden in groep 6 de cursus foutloos rekenen gedaan. Hij was op zich al best goed in het rekenen. Toen mijn man en broer zaten te praten dat zij eigenlijk best slecht les hadden gehad op de basisschool en het VWO wat ze moeite gaf met de wiskunde op de Universiteit hebben we Bas op de cursus ingeschreven. De juf op school vertelde dat na de cursus Bas netter werkte, een betere werkhouding had en sneller wekte en zijn eigen werk beter controleerde over de hele linie. In groep 7 en 8 kreeg hij nog opfris lessen voor de Cito-toetsen. Dat is allemaal inclusief. In de Coronatijd was foutloos rekenen eerder digitaal dan alle basisscholen bij elkaar. Er waren voor degene die de cursus al hadden afgerond 3 keer in de week opfris lessen en vragen uurtjes online. Daarnaast heeft hij op nog 3 dagen 2 uur wiskundeles gehad als voorbereiding op de middelbare school. Het is echt een super cursus!
Lees meer
De cursus Foutloos Rekenen is een fantastische cursus, waar onze dochter in groep 7/8 heel erg veel profijt van heeft gehad. Het Foutloos Rekenen team is erg professioneel en super gedreven om jouw kind te helpen alle facetten van rekenen onder de knie te krijgen en het beste uit zichzelf te halen. Naast de lessen zelf is er ook continue begeleiding via Whatsapp voor directe hulp bij vragen tijdens het huiswerk. Het is zeker zo dat de cursus het nodige doorzettingsvermogen van zowel kind als ouder vergt, want alleen door veel te oefenen krijg je de stof echt goed onder de knie. Maar je ziet dit dan ook meer dan terug in de enorme stijging van de resultaten. Ook de begeleiding na de cursus is erg fijn, met regelmatige updates, opfriscursussen ter voorbereiding van Cito toetsen en voorbereiding op de wiskunde lessen op de middelbare school. Elke ouder die op zoek is hoe het beste je dochter of zoon te helpen de rekenvaardigheden te verbeteren, kan ik de cursus Foutloos Rekenen van harte aanbevelen.
De cursus Foutloos Rekenen is een fantastische cursus, waar onze dochter in groep 7/8 heel erg veel profijt van heeft gehad. Het Foutloos Rekenen team is erg professioneel en super gedreven om jouw kind te helpen alle facetten van rekenen onder de knie te krijgen en het beste uit zichzelf te halen. Naast de lessen zelf is er ook continue begeleiding via Whatsapp voor directe hulp bij vragen tijdens het huiswerk. Het is zeker zo dat de cursus het nodige doorzettingsvermogen van zowel kind als ouder vergt, want alleen door veel te oefenen krijg je de stof echt goed onder de knie. Maar je ziet dit dan ook meer dan terug in de enorme stijging van de resultaten. Ook de begeleiding na de cursus is erg fijn, met regelmatige updates, opfriscursussen ter voorbereiding van Cito toetsen en voorbereiding op de wiskunde lessen op de middelbare school. Elke ouder die op zoek is hoe het beste je dochter of zoon te helpen de rekenvaardigheden te verbeteren, kan ik de cursus Foutloos Rekenen van harte aanbevelen.
Lees meer
Update Foutloos Rekenen op mijn school ➕➖✖️➗
Vorig jaar rond deze tijd kwam ik in aanraking met Foutloos Rekenen. Een collega school begon hiermee en mijn interesse was gewekt. Ik mocht meekijken en meedoen en raakte ‘besmet’! Het aanbieden van 1 strategie die altijd werkt, werkt! Ik leerde over Mastery Learning, ik zag wat netheid en daar consequent naar handelen deed met de slordigheidsfouten, ik voelde wat het aanbieden van 1 strategie in de week (of langer waar nodig) deed voor de lln en ik kreeg nog meer inzicht in de leerlijn rekenen… kortom, dit wilde ik ook voor mijn school!
In april vorig jaar begonnen wij met 2 groepen 6 en 2 groepen 7 aan Foutloos Rekenen. Die ‘avonturen’ zijn terug te lezen op mijn linked in. Scroll wat terug en lees onze bevindingen mocht je willen.
Nu tijd voor een update: het leven ná Foutloos rekenen!
En daar kan ik kort over zijn: we hebben nog geen ná: we hebben Foutloos rekenen omarmd en werken er nu in de gehele bovenbouw mee. Nee, niet de bedoeling voor de komende jaren. Maar wel een tijdelijke, maar langdurige, noodzakelijke interventie. Ik zeg altijd: dit is er eentje van een lange adem, maar dan komen we er wel!
Hoe ziet het er dit schooljaar bij ons uit?
De groepen 6 van vorig jaar zijn nu onze groepen 7. De groepen 7 van vorig jaar, zijn nu onze groepen 8.
En we hebben twee nieuwe groepen 6.
Over de groepen 6 kan ik kort zijn: zij zijn begonnen met foutloos rekenen. Ging dit gemakkelijk? Nee. Om met FR te starten zijn er wat voorwaarden nodig: automatiseren van plus/min tot 20 moet gekend zijn, tafels en deeltafels moeten er in zitten. We grepen mis; onze groepen 6 waren er nog niet klaar voor. Eerst moest die basis nog op orde. Én een sein naar de collega’s van groep 5 (en 4 en 3 én 1/2), dit willen we volgend jaar niet meer! Ook zij hebben dus een opdracht: En die pakten ze aan hoor! De tussenbalans nu, halfweg dit schooljaar, is dat de groepen 1 t/m 5 er bijna allemaal beter op staan dan vorig jaar! Alleen samen, met het hele team kunnen we het rekenonderwijs aanpakken en verbeteren. Teamwork makes the dreamwork.
Update Foutloos Rekenen op mijn school ➕➖✖️➗
Vorig jaar rond deze tijd kwam ik in aanraking met Foutloos Rekenen. Een collega school begon hiermee en mijn interesse was gewekt. Ik mocht meekijken en meedoen en raakte ‘besmet’! Het aanbieden van 1 strategie die altijd werkt, werkt! Ik leerde over Mastery Learning, ik zag wat netheid en daar consequent naar handelen deed met de slordigheidsfouten, ik voelde wat het aanbieden van 1 strategie in de week (of langer waar nodig) deed voor de lln en ik kreeg nog meer inzicht in de leerlijn rekenen… kortom, dit wilde ik ook voor mijn school!
In april vorig jaar begonnen wij met 2 groepen 6 en 2 groepen 7 aan Foutloos Rekenen. Die ‘avonturen’ zijn terug te lezen op mijn linked in. Scroll wat terug en lees onze bevindingen mocht je willen.
Nu tijd voor een update: het leven ná Foutloos rekenen!
En daar kan ik kort over zijn: we hebben nog geen ná: we hebben Foutloos rekenen omarmd en werken er nu in de gehele bovenbouw mee. Nee, niet de bedoeling voor de komende jaren. Maar wel een tijdelijke, maar langdurige, noodzakelijke interventie. Ik zeg altijd: dit is er eentje van een lange adem, maar dan komen we er wel!
Hoe ziet het er dit schooljaar bij ons uit?
De groepen 6 van vorig jaar zijn nu onze groepen 7. De groepen 7 van vorig jaar, zijn nu onze groepen 8.
En we hebben twee nieuwe groepen 6.
Over de groepen 6 kan ik kort zijn: zij zijn begonnen met foutloos rekenen. Ging dit gemakkelijk? Nee. Om met FR te starten zijn er wat voorwaarden nodig: automatiseren van plus/min tot 20 moet gekend zijn, tafels en deeltafels moeten er in zitten. We grepen mis; onze groepen 6 waren er nog niet klaar voor. Eerst moest die basis nog op orde. Én een sein naar de collega’s van groep 5 (en 4 en 3 én 1/2), dit willen we volgend jaar niet meer! Ook zij hebben dus een opdracht: En die pakten ze aan hoor! De tussenbalans nu, halfweg dit schooljaar, is dat de groepen 1 t/m 5 er bijna allemaal beter op staan dan vorig jaar! Alleen samen, met het hele team kunnen we het rekenonderwijs aanpakken en verbeteren. Teamwork makes the dreamwork.
Lees meer
A very professional and friendly service. My daughter went from being almost scared of maths thinking she was dumb to being confident and very capable. Further her cito scores have just continued to grow. I love that the school supports your kid through to group 8. A nice family and group of teachers and staff. With so much shortcomings in the dutch school education around maths, I see that Foutloos Rekenen are closing part of that gap. Highly recommended.
A very professional and friendly service. My daughter went from being almost scared of maths thinking she was dumb to being confident and very capable. Further her cito scores have just continued to grow. I love that the school supports your kid through to group 8. A nice family and group of teachers and staff. With so much shortcomings in the dutch school education around maths, I see that Foutloos Rekenen are closing part of that gap. Highly recommended.
Lees meer