Werken bij het Nederlands Mathematisch Instituut

Bekijk hieronder onze vacatures

Vacatures

  1. Gedreven Onderzoeker
  2. Kwaliteitsfunctionaris [reeds ingevuld]
  3. Wiskundedocent (BSc/MSc) voor 40 uur per week
  4. Foutloos Rekenen docent gezocht op Bachelor- of Masterniveau (4-40 uur)
  5. Grip op Tekst zoekt docent begrijpend lezen (32-40 uur)
  6. IT Medewerker [reeds ingevuld]

Gedreven onderzoeker

Ons onderwijs is al geweldig. Wil jij onderzoeken wat nog beter kan?

Wij zoeken een gedreven onderzoeker . . .
Het Nederlands Mathematisch Instituut zoekt een gedreven onderzoeker die ons onderwijs nog beter maakt. Samen met anderen voer je onderzoek uit naar ons specialistisch taal- en rekenonderwijs. Je werkt daarom graag in teamverband, communiceert op overtuigende wijze, lost met plezier praktische problemen op en gebruikt daarbij je academische vaardigheden. Je bent enthousiast, beweegt mee met de dynamiek van het instituut en je houdt van aanpakken.
Onze eisen zijn hoog . . .
  • Je hebt een afgeronde Master binnen de Sociale en Gedragswetenschappen, bij voorkeur Onderwijswetenschappen of Ontwikkelingspsychologie.
  • Je bent goed in het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek, zoals observatieonderzoek, vragenlijstonderzoek, effectonderzoek.
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, zowel het Nederlands als in het Engels.
  • Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en kunt zowel goed zelfstandig als in teamverband werken.
  • Je beschikt over de volgende competenties: conceptueel vermogen, accuratesse, presenteren en resultaatgerichtheid.
  • Je bent in staat om professionals te enthousiasmeren voor, en te betrekken bij, innovatieve onderzoeksprojecten.

Jouw verantwoordelijkheid is groot . . .
Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van (deel)onderzoeken waaronder voorbereiding, dataverzameling, dataverwerking en data analyse. Je bereidt verschillende typen publicaties en presentaties voor, zodat een breed publiek uit de onderwijspraktijk en wetenschap daar profijt van  heeft. Je werkt samen met collega’s binnen het NMI, met collega’s uit het onderwijsveld en met universiteiten.

Wat een geluk als je bij ons komt werken
Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel leerlingen te helpen. Niet alleen met hun vaardigheden als taal en rekenen, maar zeker ook met het verbeteren van hun zelfvertrouwen. Dat geeft veel voldoening en werkplezier. 

NMI staat voor Nederlands Mathematisch Instituut, dat de succesvolle rekencursus Foutloos Rekenen  en de taalcursus Grip op Tekst organiseert voor basisscholieren uit groep 6, 7 en 8 en de cursus  Foutloos Wiskunde voor middelbare scholieren. Het NMI levert een belangrijke bijdrage aan de  verbetering van het onderwijs in Nederland. Het NMI werkt daarom samen met scholen zodat zij zelf  hun onderwijs kunnen verbeteren. Wij zijn ervan overtuigd dat wanneer elke leerling het juiste  basisonderwijs geniet, hij of zij daar zijn of haar hele leven van kan profiteren. 

Dit bieden wij . . .
Een professionele en stimulerende werkomgeving, flexibele werktijden, een deskundig, hecht team van taalexperts en -docenten en een dienstverband van 28-40 uur per week voor een jaar, met uitzicht op  een vast dienstverband. Een salaris passend bij je opleiding en werkervaring en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een mobiele telefoon en een reiskostenvergoeding. Ook werken via een overeenkomst van opdracht behoort tot de mogelijkheden.

Solliciteren?

Heb je interesse? Stuur je CV en motivatiebrief naar solliciteren@mathematischinstituut.nl

Kwaliteitsfunctionaris

Wil jij werken in het onderwijs? Zie jij het als een uitdaging om kinderen die vastlopen op school te helpen, hun vaardigheden te versterken en hun zelfvertrouwen te vergroten? 

Voor onze cursus Foutloos Rekenen zijn wij op zoek naar een kwaliteitsfunctionaris die het leuk vindt om met basisschoolleerlingen te werken, hun rekenvaardigheid te versterken en een essentiële bijdrage te leveren aan hun toekomstkansen. Als kwaliteitsmedewerker ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van de voortgang van de leerlingen tijdens en na de cursus Foutloos Rekenen, draag je zorg dat de leerlingen die de cursus Foutloos Rekenen volgen deze succesvol afronden. Verder heb je passie voor lesgeven, een brede kennis van rekenen en ben je bereid deze te vergroten.

Wat wij verwachten

  • je hebt een afgeronde bachelor- of masteropleiding;

  • je hebt affiniteit met rekenen;

  • je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel in jouw communicatie naar kinderen als naar ouders en collega’s;

  • je bent ordelijk, nauwkeurig en werkt discreet;

  • je bent goed in plannen en het overzicht bewaken;

  • je neemt initiatief en houdt van aanpakken;

  • je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk;

  • je hebt hart voor het (basis)onderwijs;

  • je bent vaardig in het gebruik van Excel en Open Office;

  • je bent flexibel en goed in het inschatten van urgente taken.

Werkzaamheden

  • voortgang van de leerlingen monitoren;

  • contact opnemen met ouders over de voortgang van de leerling;

  • een leerplan opstellen op basis van de inzet van de leerling;

  • inplannen van lessen voor de leerling en de docent op basis van het leerplan.

  • het les geven van de cursus Foutloos Rekenen, na het volgen van een docententraining;

Wat wij bieden

Een professionele en stimulerende werkomgeving, een deskundig, hecht team en een dienstverband van 32-40 uur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Een salaris passend bij je opleiding en werkervaring en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals lunchvergoeding, een mobiele telefoon en een reiskostenvergoeding.

Wie zijn wij

Het Nederlands Mathematisch Instituut (NMI) organiseert de succesvolle rekencursus Foutloos Rekenen en de taalcursus Grip op Tekst voor basisscholieren uit groep 6, 7, 8 en de wiskundecursus Foutloos Wiskunde voor middelbare scholieren.

Bij het NMI ondervangen wij onderwijsproblemen met behulp van door onszelf ontwikkelde lesmethoden. Wij geven lessen in kleine groepen en onze docenten zijn experts die de materie van hun vakgebied door en door kennen. Dankzij deze succesfactoren garanderen wij dat de leerprestaties van de leerlingen aanzienlijk vooruitgaan en dat zij hun schoolcarrière succesvol zullen doorlopen. Wij zijn ervan overtuigd dat wanneer elke leerling het juiste basisonderwijs geniet, hij of zij daar zijn of haar hele loopbaan van kan profiteren. Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel kinderen te helpen. Niet alleen met hun taal- en rekenvaardigheden, maar zeker ook met het verbeteren van hun zelfvertrouwen. Kijk ook op onze website en Facebookpagina voor meer informatie over ons en wat wij voor onze leerlingen betekenen.

Solliciteren?

Stuur je CV en motivatiebrief naar solliciteren@mathematischinstituut.nl.

Wiskundedocent (BSc/MSc) voor 40 uur per week

Een gedegen taal-, reken- en wiskundeonderwijs is belangrijk voor elk individu in de samenleving. Wij, het Nederlands Mathematisch Instituut, geven op die drie gebieden hoogwaardig onderwijs zowel op onze locaties in de particuliere context als wel in de klas in opdracht van onderwijsinstellingen. Het onderwijs dat wij verzorgen is gebaseerd op de didactiek die wij zelf hebben ontwikkeld.

Wil jij ook een bijdrage leveren aan onze maatschappelijke missie het allerbeste onderwijs mogelijk te maken? Zie jij het als een uitdaging om kinderen die vastlopen op school te helpen hun vaardigheden te versterken en hun zelfvertrouwen te vergroten? Durf je te pionieren en zie je het als een uitdaging nieuwe onderwijsmethoden te ontwikkelen en te doceren aan middelbare scholieren? Dan ben jij diegene die we zoeken!

Voor onze cursus Foutloos Wiskunde zijn wij op zoek naar een

Wiskundedocent (BSc/MSc) voor 40 uur per week

 

Wat wij verwachten

Je hebt minimaal een master in de wiskunde en enkele jaren ervaring. Je bent kritisch, collegiaal, zelfstandig en kunt informatie enthousiast overbrengen op anderen. Je vindt het leuk om met middelbare scholieren te werken, hen sterker te maken in wiskunde en daarmee een essentiële bijdrage te leveren aan hun toekomstkansen. Je bent daarnaast in staat om op een prettige manier te communiceren met zowel leerlingen als hun ouders.

Wat wij bieden

Een professionele en stimulerende werkomgeving, flexibele werktijden en een deskundig en hecht team van wiskunde-experts en -docenten. Daarnaast bieden wij een dienstverband van 40 uur van een jaar met uitzicht op een vast contract, een salaris passend bij je opleiding en werkervaring en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals lunchvergoeding een mobiele telefoon en een  reiskostenvergoeding.

Het is ook mogelijk om bij ons te werken via een overeenkomst van opdracht.

NMI staat voor Nederlands Mathematisch Instituut, dat de succesvolle rekencursus Foutloos Rekenen en de taalcursus Grip op Tekst organiseert voor basisscholieren uit groep 6, 7 en 8 en wiskundecursus Foutloos Wiskunde voor middelbare scholieren.

Bij het NMI ondervangen wij onderwijsproblemen met door onszelf ontwikkelde, vernieuwende, reeds bewezen lesmethoden en lessen in kleine groepen, gegeven door experts die de materie van hun vakgebied door en door kennen. Dankzij deze succesfactoren garanderen wij dat de leerprestaties van de leerlingen aanzienlijk vooruitgaan en dat zij hun schoolcarrière succesvol zullen doorlopen. We geven onderwijs in particuliere context. Daarnaast geven we ook cursussen in de klas in opdracht van de onderwijsinstellingen en leiden wij de leerkrachten aldaar hiervoor op. Wij zijn ervan overtuigd dat wanneer elke leerling het juiste basisonderwijs geniet, hij of zij daar zijn of haar hele loopbaan van kan profiteren. Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel kinderen te helpen. Niet alleen met hun vaardigheden als taal en rekenen, maar zeker ook met het verbeteren van hun zelfvertrouwen. Dat geeft veel voldoening. Kijk ook op onze website en Facebookpagina, voor meer informatie over ons en wat wij voor kinderen betekenen.

Contact

Solliciteren kan door een motivatiebrief en CV te sturen naar: solliciteren@mathematischinstituut.nl.

Lerarentekort: Het NMI is een maatschappelijk betrokken organisatie. We realiseren ons dat er een groot tekort is aan bevoegde leraren in het publieke domein. Daarom heeft het niet onze voorkeur bevoegde docenten aan te nemen.

Foutloos Rekenen docent gezocht op Bachelor- of Masterniveau (4-40 uur)

Wil jij werken in het onderwijs? Zie jij het als een uitdaging om kinderen die vastlopen op school te helpen hun vaardigheden te versterken en hun zelfvertrouwen te vergroten? Durf je te pionieren en zie je het als een uitdaging nieuwe onderwijsmethoden te ontwikkelen en te doceren aan basisscholieren?

Voor onze cursus zijn wij op zoek naar docenten rekenen die passie hebben voor lesgeven en gemotiveerd zijn om nieuwe onderwijsmethodes te ontwikkelen en deze te doceren aan basisscholieren. Bij ons kan je fulltime aan de slag, maar ook als zij-instromer, of zelfs naast een bestaande baan in bijvoorbeeld het bedrijfsleven, als je op zoek bent naar een (parttime) functie met meer maatschappelijke betrokkenheid. Bij het Nederlands Mathematisch Instituut kan je al vanaf 4 uur per week aan de slag.

Wat wij verwachten

Je bent minimaal op bachelorniveau opgeleid. Je hebt een brede kennis van wiskunde en rekenen en bent bereid om deze kennis te vergroten. Je vindt het leuk om met basisschoolleerlingen te werken, hun rekenvaardigheid te versterken en een essentiële bijdrage te leveren aan hun toekomstkansen. Je bent kritisch, collegiaal, zelfstandig en kunt informatie enthousiast overbrengen op anderen. Je bent in staat om op een prettige manier te communiceren met zowel de kinderen als hun ouders.

Wat wij bieden

Een professionele en stimulerende werkomgeving, flexibele werktijden, een deskundig, hecht team van rekenexperts en -docenten en een dienstverband van 4-40 uur van een jaar met uitzicht op vast. Het is ook mogelijk om bij ons te werken via een overeenkomst van opdracht.

Contact

Solliciteren kan door een motivatiebrief en CV te sturen naar: solliciteren@mathematischinstituut.nl.

Grip op Tekst zoekt docent begrijpend lezen (32-40 uur)

Het Nederlands Mathematisch Instituut is op zoek naar enthousiaste docenten begrijpend lezen om het team van Grip op Tekst te versterken. Bij Grip op Tekst geef je niet alleen een cursus begrijpend lezen aan basisschoolleerlingen, maar help je ook met het doorontwikkelen van het lesmateriaal. Zo staat Grip op Tekst altijd garant voor de beste kwaliteit onderwijs en blijft het werk bij Grip op Tekst afwisselend en uitdagend.

Neem gerust een kijkje op onze website voor meer informatie over onze cursus: www.gripoptekst.nl.

Wat wij zoeken:

  • Je bent een enthousiaste werknemer met een Bachelor- of Mastergraad in de taalkunde, communicatie of een verwante studierichting;

  • Je hebt interesse in de Nederlandse taal en de didactiek van het begrijpend lezen;

  • Je bent communicatief vaardig;

  • Je werkt goed zelfstandig, maar floreert ook in teamverband;

  • Je bent bereid op verschillende locaties in de Randstad les te geven (Amstelveen, Heemstede, Utrecht, Rijswijk, Rotterdam);

  • Je bent een kritische denker;

  • Ervaring met lesgeven is een pre.

Wat wij bieden:

  • Een professionele en stimulerende werkomgeving;

  • Flexibele werktijden;

  • Een deskundig, hecht team van taalexperts en docenten;

  • Een dienstverband van 32-40 uur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband;

  • Een salaris passend bij je opleiding en werkervaring;

  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een mobiele telefoon en reiskostenvergoeding.

Contact

Solliciteren kan tot 1 mei 2023 door een motivatiebrief en cv te sturen naar: solliciteren@mathematischinstituut.nl.

IT medewerker (32-40 uur)

Het Nederlands Mathematisch Instituut is op zoek naar een gedreven IT professional die meewerkt aan het opbouwen en onderhouden van de IT infrastructuur van onze organisatie. Het NMI is een organisatie die volop in ontwikkeling is, en de eisen die gesteld worden aan onze IT veranderen constant mee. Je hebt dan ook een zeer breed takenpakket, variërend van systeembeheer tot het zelf ontwikkelen van hulpmiddelen voor onze docenten en leerlingen. We zoeken dan ook iemand die van aanpakken weet, flexibel en zelfstandig is en graag meedenkt over hoe we zaken efficiënt kunnen inrichten.

Functie-eisen

  • Je beschikt over een HBO of WO denkniveau met een relevante vooropleiding

  • Je hebt ervaring of affiniteit met systeembeheer

  • Een achtergrond in programmeren is een pré.

  • Onze huidige tooling is geschreven in talen als .NET Core, Node.js. Ervaring met  deze talen wordt op prijs gesteld.

  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel het Nederlands als in het Engels

  • Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en kan goed werken in teamverband

Werkzaamheden

  • Je onderhoud onze websites gebruikmakend van een cms.

  • Je onderhoud de accounts van medewerkers en leerlingen.

  • Je bent verantwoordelijk voor de inrichting en onderhoud van remote servers.

  • Je houdt je bezig met het onderhoud en inrichting van interne systemen.

  • Je ontwikkelt tooling voor docenten en leerlingen.

  • Je bedenkt verbeteringen in onze IT processen en voert deze uit

Wat wij bieden

Een professionele en stimulerende werkomgeving, flexibele werktijden, een deskundig, hecht team en een dienstverband van 32-40 uur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Een salaris passend bij je opleiding en werkervaring en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals lunchvergoeding een mobiele telefoon en een  reiskostenvergoeding.

Wie zijn wij

NMI staat voor Nederlands Mathematisch Instituut, dat de succesvolle rekencursus Foutloos Rekenen en de taalcursus Grip op Tekst organiseert voor basisscholieren uit groep 6, 7 en 8 en wiskundecursus Foutloos Wiskunde voor middelbare scholieren.

Bij het NMI ondervangen wij onderwijsproblemen met door onszelf ontwikkelde, vernieuwende, reeds bewezen lesmethoden en lessen in kleine groepen, gegeven door experts die de materie van hun vakgebied door en door kennen. Dankzij deze succesfactoren garanderen wij dat de leerprestaties van de leerlingen aanzienlijk vooruitgaan en dat zij hun schoolcarrière succesvol zullen doorlopen. Wij zijn ervan overtuigd dat wanneer elke leerling het juiste basisonderwijs geniet, hij of zij daar zijn of haar hele loopbaan van kan profiteren. Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel kinderen te helpen. Niet alleen met hun vaardigheden als taal en rekenen, maar zeker ook met het verbeteren van hun zelfvertrouwen. Dat geeft veel voldoening. Kijk ook op onze website en Facebookpagina, voor meer informatie over ons en wat wij voor kinderen betekenen.

Solliciteren?

Heb je interesse? Stuur je CV en motivatiebrief naar solliciteren@mathematischinstituut.nl.

Ontmoet het team

Aydin Cihangir MSc
Directie / Docent Foutloos Rekenen en Foutloos Wiskunde / Docententrainer
LinkedIn
dr. Sezgin Cihangir
Directeur
LinkedIn
dr. Apo Cihangir
Docent / MT
LinkedIn
Fay Teuben MA
Docent Grip op Tekst
LinkedIn
Hon Man Chan MSc
Docent Foutloos Rekenen
Patricia Promes
Servicedesk
LinkedIn
Maarten Groeneveld MA
Locatiemanager / Docent scholen
LinkedIn
Peter Langerak MBA
Onderwijspedagoog
LinkedIn
Christiaan Heije
Docent Foutloos Rekenen
AnnaMaria Vermeeren
Personeelsadviseur
LinkedIn
Anouk Cihangir-Adang
Founder / Onderwijscoördinator Foutloos Rekenen
Arvid Remerie
IT
LinkedIn
Aster Verhagen MA
Docent Grip op Tekst
LinkedIn
Astrid Oudmaijer
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Bechir Belhaj MA
Docent Grip op Tekst en Foutloos Rekenen
LinkedIn
Cees van Proosdij
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Chris ten Cate BA
Docent Grip op Tekst
LinkedIn
Dagmawi Hailemelkot
Assistent
Eyobel Kassa Weres
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Ferdi Stofmeel
Docent Foutloos Rekenen
Fleur Rahimi
Projectleider/-Coördinator
LinkedIn
Geurt Sengers
Docent Foutloos Rekenen
dr. Guit-Jan Ridderbos
IT Beheerder
LinkedIn
Jafet Kahsay
Assistent
dr. Jan Martin Jansen
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
James Roolvink MA
Docent Foutloos Rekenen en Grip op Tekst
LinkedIn
dr. Jesse Dorrestijn
IT / Docent Foutloos Wiskunde
LinkedIn
Jitske Arts
Docent Grip op Tekst
Joleen van Essen MSc
Financieel Manager
LinkedIn
Karin Verstraeten
Docent Foutloos Rekenen
Kerim Koçak
Docent Foutloos Rekenen en Foutloos Wiskunde
Koen Beenken
Docent Foutloos Wiskunde
LinkedIn
Lisette Blaak
Assistent docent Grip op Tekst
Luca Zweet MSc
Coördinator Foutloos Wiskunde en docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Lydwine Beelen
Assistent docent Grip op Tekst
Nalini Paijens
Docent Foutloos Wiskunde
LinkedIn
Nathan Commandeur
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Niels Soeteman
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Oblaya Liesdek BASc
Directiemedewerker
LinkedIn
Redouan Ochalhi BSc
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Rewien Koemarsingh BSc
Docent Foutloos Rekenen
Robin Cihangir
Docent Foutloos Rekenen
Ruby Remerie
Assistent Docent Foutloos Wiskunde
Ruben Velthuis
Docent Foutloos Rekenen
ir. Sarfaraz Khan
Docent Foutloos Rekenen en Foutloos Wiskunde
Semhal Tadese
Kwaliteitsfunctionaris
LinkedIn
Sinan Cihangir
Coördinator
LinkedIn
Siska Schorn
Docent Grip op Tekst
LinkedIn
Thijs Mooren LLM BSc
Docent Foutloos Wiskunde
LinkedIn
Timothy van Buuren
Docent Grip op Tekst
Ugur Taytas MSc
Docent Foutloos Wiskunde
Van Ha
IT Beheerder
Vera Nijland
Docent Grip op Tekst
Yuvraj Kumar MSc
Docent Foutloos Rekenen en Foutloos Wiskunde
LinkedIn
Lola Dekhuijzen
Docentondersteuner Foutloos Wiskunde
LinkedIn
Loran Cihangir
Docentondersteuner Foutloos Wiskunde
Ibo Ayhan
Assistent-docent wiskunde
Judith van der Hoek
Assistent docent Grip op Tekst
Dinette Vredeveld
Docent Foutloos Rekenen
Mohammed El Jafoufi
Docent Foutloos Rekenen
Justine Starreveld
Docent Foutloos Rekenen
Loek de Jonge
Docent Foutloos Rekenen en Foutloos Rekenen
© Copyright 2023 | Nederlands Mathematisch Instituut | All Rights Reserved