Werken bij het Nederlands Mathematisch Instituut

Bekijk hieronder onze vacatures

Vacatures

  1. Coördinator Grip op Tekst
  2. Talentvolle Lesauteur
  3. Gedreven Onderzoeker
  4. Kwaliteitsfunctionaris [reeds ingevuld]
  5. Wiskundedocent (BSc/MSc) voor 40 uur per week [reeds ingevuld]
  6. Foutloos Rekenen docent gezocht op Bachelor- of Masterniveau (4-40 uur)
  7. Grip op Tekst zoekt docent begrijpend lezen (32-40 uur)
  8. IT Medewerker [reeds ingevuld]

 

Coördinator Grip op Tekst

 

Wat een geluk als je bij ons komt werken
Het Nederlands Mathematisch Instituut (NMI) is een landelijk toonaangevend expertisecentrum op het gebied van onderwijs en onderwijsonderzoek. Wij zijn ervan overtuigd dat ieder kind taal- en rekenvaardig kan worden door het juiste basisonderwijs.
Onze ambitie is het ontwikkelen van lesmethoden waar elementaire kennis aan ten grondslag ligt, zodat kinderen vol zelfvertrouwen die kennis met begrip en inzicht kunnen inzetten voor hun verdere ontwikkeling. Met Foutloos Rekenen, Grip op Tekst, Foutloos Wiskunde en Wetenswaardig (wereldoriëntatie) levert het NMI een essentiële bijdrage aan de verbetering van het onderwijs in Nederland. Het NMI werkt samen met scholen zodat zij hun onderwijs kunnen verbeteren.

Wij zoeken een enthousiaste coördinator…

Om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen, is het Nederlands Mathematisch Instituut (NMI) op zoek naar een bevlogen collega, die onze servicedesk komt versterken. Je bent de  vraagbaak en de contactpersoon voor onze cursus Grip op Tekst. Je adviseert ouders en bepaalt samen met hen hoe hun kind het beste tot hun recht komt bij NMI. Tijdens het verloop van de cursus onderhoud je een goed en regelmatig contact met de ouders. Omdat je het eerste aanspreekpunt bent van onze cursus Grip op Tekst, ben je er ook verantwoordelijk voor om de groepsindeling van onze taalcursussen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.

Neem gerust een kijkje op onze website voor meer informatie over de lesmethode Grip op tekst: www.gripoptekst.nl

Onze eisen zijn hoog…

  • Je bent een doortastende (proactieve) collega die goed kan samenwerken in een servicegericht team.
  • Je bent vriendelijk en -servicegericht, en je hebt zeer goede communicatieve vaardigheden.
  • Je bent goed in plannen en organiseren.
  • Je bent in staat problemen tijdig te signaleren en oplossingen daarvoor aan te dragen.
  • Je hebt werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je hebt goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als in geschrift.

Jouw verantwoordelijkheid is groot…

Je bent namens NMI het eerste contact voor geïnteresseerden in de cursus Grip op Tekst. Na een eerste kennismaking onderhoud je, tijdens de gehele cursusperiode, het contact met ouders/verzorgers van de cursisten. Ook plan je proeflessen en coördineer je de cursusgroepen en hun docenten. Je belt de ouders van de leerlingen na. Indien nodig zet je de ouders door naar een expert/tweede lijn. Je levert periodieke rapportages over het contact met de ouders/verzorgers aan de betrokken collega’s, teamleiders en de directie. Daarnaast behandel je terugbelverzoeken en handel je deze af in het CRM. Je hebt een flexibele werkhouding en je houdt rekening met de werkdruk binnen de organisatie (zo nodig ondersteun je jouw
directe collega’s van de servicedesk).

Jouw leercurve is steil…

Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel leerlingen te helpen. Niet alleen met hun vaardigheden als taal, rekenen en wiskunde, maar zeker ook met het verbeteren van hun
zelfvertrouwen. Dat geeft veel voldoening en werkplezier.

…en verwachtingen worden overtroffen.

verwachting, t.a.v. deze functie, willen wij ook waarmaken. Daarom maken wij afspraken op maat met je. Zo overleggen we met jou over je werktijden en je beschikbaarheid. Je komt te  werken in een hecht team van specialisten -en neemt deel aan professionele ontwikkelingsactiviteiten en workshops om je eigen vaardigheden te vergroten en te verbeteren. En natuurlijk sluit je aan bij onze gezamenlijke lunches en gezellige kantooretentjes.

Het salaris dat je ontvangt is passend bij je opleiding en werkervaring. Daarnaast bieden wij een professionele en stimulerende werkomgeving met een deskundig en hecht team van  specialisten, flexibele werktijden en een dienstverband van 24-40 uur per week voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Verder bieden we ook goede secundaire  arbeidsvoorwaarden, zoals een mobiele telefoon, reiskostenvergoeding en deelname aan onze pensioenregeling.

Solliciteren?

Ben jij de enthousiaste coördinator die wij zoeken? Stuur dan je CV en motivatiebrief naar solliciteren@mathematischinstituut.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

 

Talentvolle Lesauteur

 

Wat een geluk als je bij ons komt werken
Het Nederlands Mathematisch Instituut (NMI) is een landelijk toonaangevend expertisecentrum op het gebied van onderwijs en onderwijsonderzoek. Wij zijn ervan overtuigd dat ieder kind taal- en rekenvaardig kan worden door het juiste basisonderwijs.
Onze ambitie is het ontwikkelen van lesmethoden waar elementaire kennis aan ten grondslag ligt, zodat kinderen vol zelfvertrouwen die kennis met begrip en inzicht kunnen inzetten voor hun verdere ontwikkeling. Met Foutloos Rekenen, Grip op Tekst, Foutloos Wiskunde en Wetenswaardig (wereldoriëntatie) levert het NMI een essentiële bijdrage aan de verbetering van het onderwijs in Nederland. Het NMI werkt samen met scholen zodat zij hun onderwijs kunnen verbeteren.

Wij zoeken een talentvolle lesauteur. . .

Het Nederlands Mathematisch Instituut is op zoek naar enthousiaste lesauteurs om mee te werken
aan Wetenswaardig, onze splinternieuwe lesmethode voor het primair onderwijs. Wetenswaardig is
een compleet uitgewerkte lesmethode voor leraren in het primair onderwijs, waarmee zij hun leerlingen van groep 4 tot en met 8 klassikaal en thematisch kunnen inleiden in de vakgebieden geschiedenis, aardrijkskunde, biologie en techniek. Deze nieuwe methode voor wereldoriëntatie hebben we ontwikkeld in samenwerking met de Radboud Universiteit. Neem gerust een kijkje op onze website voor meer informatie over de lesmethode Wetenswaardig: www.mathematischinstituut.nl/wetenswaardig/.

Onze eisen zijn hoog . . .

  • Je hebt veel kennis over het primair onderwijs, zowel theoretisch als praktisch;
  • Je weet veel van vakken als taalbeschouwing, aardrijkskunde, geschiedenis, biologie en techniek;
  • Je weet hoe je op een toegankelijke en betekenisvolle manier deze vakken kunt overbrengen aan leerlingen in de leeftijdscategorie van 7 tot 13 jaar;
  • Je hebt uitstekende schrijfvaardigheden en een vlotte pen;
  • Je werkt gestructureerd;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring in het ontwerpen en geven van onderwijs in wereldoriëntatie in
    combinatie met taal;
  • Je stelt hoge eisen aan de inhoud van de lessen, maar weet lessen zo vorm te geven dat alle
    leerlingen mee kunnen komen;
  • Je hebt affiniteit met het concept van de lesmethode en de opbouw ervan.

Jouw verantwoordelijkheid is groot . . .

Je schrijft lessen die aansluiten bij de belevingswereld van de doelgroep, zodat leerlingen geprikkeld
worden om meer te weten te komen over de wereld om hen heen. Met jouw schrijfstijl weet je de interesse van kinderen te wekken en ze te betrekken bij het leerproces. Je begrijpt de behoeften van zowel leerlingen als leerkrachten en kunt hierop inspelen bij het ontwikkelen van lesmateriaal. Jouw ervaring in de praktijk zorgt ervoor dat je de lessen kunt afstemmen op de leerdoelen en de onderwijsbehoeften van de doelgroep.

Jouw leercurve is steil . . .

Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel leerlingen te helpen. Niet alleen met hun vaardigheden als taal, rekenen en wiskunde, maar zeker ook met het verbeteren van hun zelfvertrouwen. Dat geeft veel voldoening en werkplezier.

Als lesauteur voor Wetenswaardig maak je deel uit van een dynamisch team van onderwijsprofessionals en werk je samen met landelijk toonaangevende experts zoals Erik Meester, Norma Montulet en Micha Miedema, die allemaal streven naar de beste leerervaring voor kinderen. Je krijgt de mogelijkheid om je creativiteit en expertise in te zetten om vernieuwend lesmateriaal te ontwikkelen dat impact heeft op scholen, in klassen en vooral op elke leerling.

. . . en verwachtingen worden overtroffen

Om leerlingen goed te helpen, moet je hun verwachtingen overtreffen. Jouw verwachtingen als lesauteur willen wij ook waarmaken. Daarom maken wij afspraken op maat met jou. Zo overleggen we met jou over je werktijden en beschikbaarheid. Daarnaast neem je deel aan professionele ontwikkelingsactiviteiten en workshops om je eigen vaardigheden te vergroten en te verbeteren. En natuurlijk sluit je ook weleens aan bij onze gezamenlijke lunches en gezellige kantooretentjes. Het salaris dat je ontvangt is passend bij je opleiding en werkervaring. Daarnaast bieden wij een professionele en stimulerende werkomgeving met een deskundig en hecht team van specialisten, flexibele werktijden en een dienstverband van 24-40 uur per week voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Verder bieden we ook goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een mobiele telefoon, reiskostenvergoeding en deelname aan onze pensioenregeling.

Solliciteren?

Heb je interesse? Stuur je CV en motivatiebrief naar solliciteren@mathematischinstituut.nl

Gedreven onderzoeker

 

Wat een geluk als je bij ons komt werken
Het Nederlands Mathematisch Instituut (NMI) is een landelijk toonaangevend expertisecentrum op het gebied van onderwijs en onderwijsonderzoek. Wij zijn ervan overtuigd dat ieder kind taal- en rekenvaardig kan worden door het juiste basisonderwijs.
Onze ambitie is het ontwikkelen van lesmethoden waar elementaire kennis aan ten grondslag ligt, zodat kinderen vol zelfvertrouwen die kennis met begrip en inzicht kunnen inzetten voor hun verdere ontwikkeling. Met Foutloos Rekenen, Grip op Tekst, Foutloos Wiskunde en Wetenswaardig (wereldoriëntatie) levert het NMI een essentiële bijdrage aan de verbetering van het onderwijs in Nederland. Het NMI werkt samen met scholen zodat zij hun onderwijs kunnen verbeteren.

Wij zoeken een gedreven onderzoeker . . .
Het Nederlands Mathematisch Instituut zoekt een gedreven onderzoeker die ons onderwijs nog beter maakt. Samen met anderen voer je onderzoek uit naar ons specialistisch taal- en rekenonderwijs. Je werkt daarom graag in teamverband, je communiceert op overtuigende wijze, je lost met plezier praktische problemen op en gebruikt daarbij je academische vaardigheden. Je bent enthousiast, beweegt mee met de dynamiek van het instituut en je houdt van aanpakken.

Onze eisen zijn hoog . . .
• Je hebt een afgeronde Master binnen de Sociale en Gedragswetenschappen, bij voorkeur Onderwijswetenschappen of Ontwikkelingspsychologie;
• Je bent goed in het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek, zoals observatieonderzoek, vragenlijstonderzoek, effectonderzoek;
• Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, zowel in het Nederlands als in het Engels;
• Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en kunt zowel goed zelfstandig als in teamverband werken;
• Je beschikt over de volgende competenties: conceptueel vermogen, accuratesse, presenteren en resultaatgerichtheid;
• Je bent in staat om professionals te enthousiasmeren voor en te betrekken bij innovatieve onderzoeksprojecten.

Jouw verantwoordelijkheid is groot . . .
Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van (deel)onderzoeken waaronder voorbereiding, dataverzameling, dataverwerking en data analyse. Je bereidt verschillende typen publicaties en presentaties voor, zodat een breed publiek uit de onderwijspraktijk en wetenschap daar profijt van heeft. Je werkt samen met collega’s binnen het NMI, met collega’s uit het onderwijsveld en met universiteiten.

Jouw leercurve is steil…
Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel leerlingen te helpen. Niet alleen met hun vaardigheden als taal, rekenen en wiskunde, maar zeker ook met het verbeteren van hun zelfvertrouwen. Dat geeft veel voldoening en werkplezier.

… en verwachtingen worden overtroffen.
Om leerlingen goed te helpen, moet je hun verwachtingen overtreffen. Jouw verwachtingen als onderzoeker willen wij ook waarmaken. Daarom maken wij afspraken op maat met jou. Zo overleggen we met jou over je werktijden en beschikbaarheid. Daarnaast neem je deel aan professionele ontwikkelingsactiviteiten en workshops om je eigen vaardigheden te vergroten en te verbeteren. En natuurlijk sluit je ook weleens aan bij onze gezamenlijke lunches en gezellige kantooretentjes.

Het salaris of vergoeding die je ontvangt is passend bij je opleiding en werkervaring. Daarnaast bieden wij een professionele en stimulerende werkomgeving, flexibele werktijden, een deskundig, hecht team van specialisten en een dienstverband van 28-40 uur per week voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Verder bieden we ook goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een mobiele telefoon, reiskostenvergoeding en deelname aan onze pensioenregeling.

Solliciteren?
Ben jij die gedreven onderzoeker? Stuur dan je CV en motivatiebrief naar solliciteren@mathematischinstituut.nl

 

Kwaliteitsfunctionaris

Wil jij werken in het onderwijs? Zie jij het als een uitdaging om kinderen die vastlopen op school te helpen, hun vaardigheden te versterken en hun zelfvertrouwen te vergroten? 

Voor onze cursus Foutloos Rekenen zijn wij op zoek naar een kwaliteitsfunctionaris die het leuk vindt om met basisschoolleerlingen te werken, hun rekenvaardigheid te versterken en een essentiële bijdrage te leveren aan hun toekomstkansen. Als kwaliteitsmedewerker ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van de voortgang van de leerlingen tijdens en na de cursus Foutloos Rekenen, draag je zorg dat de leerlingen die de cursus Foutloos Rekenen volgen deze succesvol afronden. Verder heb je passie voor lesgeven, een brede kennis van rekenen en ben je bereid deze te vergroten.

Wat wij verwachten

  • je hebt een afgeronde bachelor- of masteropleiding;

  • je hebt affiniteit met rekenen;

  • je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel in jouw communicatie naar kinderen als naar ouders en collega’s;

  • je bent ordelijk, nauwkeurig en werkt discreet;

  • je bent goed in plannen en het overzicht bewaken;

  • je neemt initiatief en houdt van aanpakken;

  • je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk;

  • je hebt hart voor het (basis)onderwijs;

  • je bent vaardig in het gebruik van Excel en Open Office;

  • je bent flexibel en goed in het inschatten van urgente taken.

Werkzaamheden

  • voortgang van de leerlingen monitoren;

  • contact opnemen met ouders over de voortgang van de leerling;

  • een leerplan opstellen op basis van de inzet van de leerling;

  • inplannen van lessen voor de leerling en de docent op basis van het leerplan.

  • het les geven van de cursus Foutloos Rekenen, na het volgen van een docententraining;

Wat wij bieden

Een professionele en stimulerende werkomgeving, een deskundig, hecht team en een dienstverband van 32-40 uur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Een salaris passend bij je opleiding en werkervaring en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals lunchvergoeding, een mobiele telefoon en een reiskostenvergoeding.

Wie zijn wij

Het Nederlands Mathematisch Instituut (NMI) organiseert de succesvolle rekencursus Foutloos Rekenen en de taalcursus Grip op Tekst voor basisscholieren uit groep 6, 7, 8 en de wiskundecursus Foutloos Wiskunde voor middelbare scholieren.

Bij het NMI ondervangen wij onderwijsproblemen met behulp van door onszelf ontwikkelde lesmethoden. Wij geven lessen in kleine groepen en onze docenten zijn experts die de materie van hun vakgebied door en door kennen. Dankzij deze succesfactoren garanderen wij dat de leerprestaties van de leerlingen aanzienlijk vooruitgaan en dat zij hun schoolcarrière succesvol zullen doorlopen. Wij zijn ervan overtuigd dat wanneer elke leerling het juiste basisonderwijs geniet, hij of zij daar zijn of haar hele loopbaan van kan profiteren. Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel kinderen te helpen. Niet alleen met hun taal- en rekenvaardigheden, maar zeker ook met het verbeteren van hun zelfvertrouwen. Kijk ook op onze website en Facebookpagina voor meer informatie over ons en wat wij voor onze leerlingen betekenen.

Solliciteren?

Stuur je CV en motivatiebrief naar solliciteren@mathematischinstituut.nl.

Wiskundedocent (BSc/MSc) voor 40 uur per week

 

Wat een geluk als je bij ons komt werken
Het Nederlands Mathematisch Instituut (NMI) is een landelijk toonaangevend expertisecentrum op het gebied van onderwijs en onderwijsonderzoek. Wij zijn ervan overtuigd dat ieder kind taal- en rekenvaardig kan worden door het juiste basisonderwijs.
Onze ambitie is het ontwikkelen van lesmethoden waar elementaire kennis aan ten grondslag ligt, zodat kinderen vol zelfvertrouwen die kennis met begrip en inzicht kunnen inzetten voor hun verdere ontwikkeling. Met Foutloos Rekenen, Grip op Tekst, Foutloos Wiskunde en Wetenswaardig (wereldoriëntatie) levert het NMI een essentiële bijdrage aan de verbetering van het onderwijs in Nederland. Het NMI werkt samen met scholen zodat zij hun onderwijs kunnen verbeteren.

Wij zoeken een wiskunde nerd
Het Nederlands Mathematisch Instituut zoekt een wiskunde nerd met sterke sociale vaardigheden. Een contradictio in terminis? Welnee, meerdere collega’s gingen je al voor! Geeft het jou bovendien voldoening om de essentie van wiskunde aan anderen uit te leggen? Durf jij buiten de box te denken en zie jij het ook nog eens als een mooie uitdaging om nieuwe onderwijsmethoden te ontwikkelen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Neem gerust een kijkje op onze website voor meer informatie over de lesmethode: https://www.foutlooswiskunde.nl/

Onze eisen zijn hoog . . .
• Je bent opgeleid op masterniveau in een van de volgende studierichtingen: wiskunde, natuurkunde, informatica of econometrie, of een soortgelijke studie;
• Je hebt ervaring in het werken met Latex;
• Je beschikt over de expertise om (les)materiaal te ontwikkelen. Denk hierbij ook aan een nieuwe methode voor de middelbare school en ondersteunende software bij wiskunde boeken;
• Je beschikt over sterke sociale vaardigheden en je communiceert op
een prettige, duidelijke en goede manier met leerlingen (en hun
• ouders);
• Je bent in staat kennis en vaardigheden goed over te brengen;
• Je bent kritisch, collegiaal en goed in staat zelfstandig te werken;
• Je wilt je graag verder ontwikkelen in zowel didactische als persoonlijke vaardigheden.

Jouw verantwoordelijkheid is groot…
Je bent verantwoordelijk voor het verzorgen van wiskunde lessen aan leerlingen van het voortgezet onderwijs, waarbij je de lesmethode van Foutloos Wiskunde nauwgezet volgt. Je volgt de voortgang van de leerlingen, evalueert en bespreekt de voortgang regelmatig met hen en eventueel met hun ouders/verzorgers. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van ondersteunende software/leermanagementsysteem en tevens wiskunde
boeken.Ten slotte neem je deel aan professionele ontwikkelingsactiviteiten en workshops van het NMI om je eigen vaardigheden te vergroten en te verbeteren.

Jouw leercurve is steil…
Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel leerlingen te helpen. Niet alleen met hun vaardigheden als taal, rekenen en wiskunde, maar zeker ook met het verbeteren van hun zelfvertrouwen. Dat geeft veel voldoening en werkplezier.

Daarnaast ontwikkel je je als docent heel snel.Je wordt intern opgeleid door een wiskundige en een onderwijspedagoog en je loopt mee met ervaren docenten. Tijdens dit traject neem je al bepaalde lesonderdelen voor je rekening, totdat je de hele cursus beheerst.

Vervolgens ga je als zelfstandig docent aan de slag terwijl collega’s altijd bereid zijn om je met raad en daad bij te staan. Later als je meer ervaring hebt kan je ook lesgeven op de scholen waar wij mee samenwerken. Daarbij geef je les en begeleid je leerkrachten zodat zij zelf de cursus kunnen geven op hun school.

… en verwachtingen worden overtroffen.
Om leerlingen goed te helpen, moet je hun verwachtingen overtreffen. Jouw verwachtingen als wiskundedocent willen wij ook waarmaken. Daarom maken wij afspraken op maat met jou. Zo overleggen we met jou over je werktijden en beschikbaarheid. Daarnaast, neem je deel aan professionele ontwikkelingsactiviteiten en workshops om je eigen vaardigheden te vergroten en te verbeteren. En natuurlijk sluit je ook weleens aan bij onze gezamenlijke lunches en gezellige kantooretentjes.

Het salaris of vergoeding die je ontvangt is passend bij je opleiding en werkervaring. Daarnaast bieden wij een professionele en stimulerende werkomgeving, flexibele werktijden, een deskundig, hecht team van specialisten en een dienstverband van 28-40 uur per week voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Verder bieden we ook goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een mobiele telefoon, reiskostenvergoeding en deelname aan onze pensioenregeling.

Solliciteren?
Ben jij een wiskunde nerd met sterke sociale vaardigheden? Stuur dan je CV en motivatiebrief naar solliciteren@mathematischinstituut.nl

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

 

Foutloos Rekenen docent gezocht op Bachelor- of Masterniveau (4-40 uur)

 

Wat een geluk als je bij ons komt werken
Het Nederlands Mathematisch Instituut (NMI) is een landelijk toonaangevend expertisecentrum op het gebied van onderwijs en onderwijsonderzoek. Wij zijn ervan overtuigd dat ieder kind taal- en rekenvaardig kan worden door het juiste basisonderwijs.
Onze ambitie is het ontwikkelen van lesmethoden waar elementaire kennis aan ten grondslag ligt, zodat kinderen vol zelfvertrouwen die kennis met begrip en inzicht kunnen inzetten voor hun verdere ontwikkeling. Met Foutloos Rekenen, Grip op Tekst, Foutloos Wiskunde en Wetenswaardig (wereldoriëntatie) levert het NMI een essentiële bijdrage aan de verbetering van het onderwijs in Nederland. Het NMI werkt samen met scholen zodat zij hun onderwijs kunnen verbeteren.
Wij zoeken een enthousiaste rekendocent
Het Nederlands Mathematisch Instituut zoekt een beta-nerd met sterke sociale
vaardigheden. Dit lijkt een contradictio in terminis, maar ze bestaan echt:
mensen die deze twee eigenschappen moeiteloos verenigen en ze werken bij het Nederlands Mathematisch Instituut. Dus ben je ijzersterk in rekenen en werk je graag samen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Het Nederlands Mathematisch Instituut is ervan overtuigd dat ieder kind foutloos kan leren rekenen, mits het op de juiste manier wordt onderwezen. De door het NMI ontwikkelde methode Foutloos Rekenen is gebaseerd op eeuwenoude concepten en rekenrecepten die in een vaste volgorde worden aangeleerd. Door Foutloos Rekenen leren kinderen te vertrouwen op hun
kennis en beschikken ze over basisvaardigheden die hen
zekerheid geeft en helpt in hun verdere ontwikkeling.

Neem gerust een kijkje op onze website voor meer informatie over de lesmethode Foutloos Rekenen: https://www.foutloosrekenen.nl

Onze eisen zijn hoog . . .

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde bachelor;
  • Je hebt een brede kennis van rekenen en wiskunde;
  • Je bent collegiaal en in staat zelfstandig te opereren en te oordelen;
  • Je bent een ‘natural’ in het overbrengen van kennis en vaardigheden en vindt het leuk om juist basisschoolleerlingen te motiveren;
  • Je sociale vaardigheden zijn uitstekend en je communiceert op een prettige en duidelijke manier zowel met de leerlingen en hun ouders als met je collega’s;
  • Je hebt interesse om je didactische vaardigheden verder te ontwikkelen.

Jouw verantwoordelijkheid is groot . . .
Je bent verantwoordelijk voor het verzorgen van rekenlessen aan leerlingen uit groep 6, 7 en 8. Hierbij ga je uit van de methode Foutloos Rekenen van het NMI, en je volgt deze methode nauwgezet. Je evalueert regelmatig de voortgang van de leerlingen en communiceert dit met de ouders, je bespreekt eventuele zorgen en biedt suggesties aan. Daarnaast neem je deel aan professionele ontwikkelingsactiviteiten en workshops om je eigen vaardigheden te vergroten en te verbeteren.
Jouw leercurve is steil…
Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel leerlingen te helpen. Niet alleen met hun vaardigheden als taal, rekenen en wiskunde, maar zeker ook met het verbeteren van hun zelfvertrouwen. Dat geeft veel voldoening en werkplezier.
Daarnaast, ontwikkel je je als docent heel snel. Je wordt intern opgeleid door een mathematicus en een onderwijspedagoog en je leert onze lesmethode van binnen en buiten kennen. Tijdens de interne opleiding loop je mee met zeer ervaren docenten. Je neemt dan alle lesonderdelen voor je rekening totdat je de hele cursus beheerst.

Vervolgens ga je al vlot en zelfstandig aan het werk als rekendocent en geef je in kleine groepjes van 8 leerlingen rekenles. Collega’s zijn altijd bereid om je met raad en daad bij te staan. Later als je meer ervaring hebt, kan je ook lesgeven op de scholen waar wij mee samenwerken. Daarbij geef je les en begeleid je leerkrachten zodat zij zelf de cursus Foutloos Rekenen kunnen geven op hun school. Vanzelfsprekend word je daarbij ook begeleid door zeer ervaren collega’s.

… en verwachtingen worden overtroffen
Om leerlingen goed te helpen, moet je hun verwachtingen overtreffen. Jouw verwachtingen, t.a.v. deze functie, willen wij ook waarmaken. Daarom maken wij afspraken op maat met jou. Zo overleggen we met jou over je werktijden en beschikbaarheid. Daarnaast neem je deel aan professionele ontwikkelingsactiviteiten en workshops om je eigen vaardigheden te vergroten en te verbeteren. En natuurlijk sluit je ook weleens aan bij onze gezamenlijke lunches en gezellige kantooretentjes.

Het salaris of vergoeding die je ontvangt is passend bij je opleiding en werkervaring. Daarnaast bieden wij een professionele en stimulerende werkomgeving, flexibele werktijden, een deskundig, hecht team van specialisten en een dienstverband van 28-40 uur per week voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Verder bieden we ook goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een mobiele telefoon, reiskostenvergoeding en deelname aan onze pensioenregeling.

Solliciteren?
Ben jij deze beta-nerd met sterke sociale vaardigheden? Stuur dan je CV en motivatiebrief naar solliciteren@mathematischinstituut.nl

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Grip op Tekst zoekt docent begrijpend lezen (32-40 uur)

 

Wat een geluk als je bij ons komt werken
Het Nederlands Mathematisch Instituut (NMI) is een landelijk toonaangevend expertisecentrum op het gebied van onderwijs en onderwijsonderzoek. Wij zijn ervan overtuigd dat ieder kind taal- en rekenvaardig kan worden door het juiste basisonderwijs.
Onze ambitie is het ontwikkelen van lesmethoden waar elementaire kennis aan ten grondslag ligt, zodat kinderen vol zelfvertrouwen die kennis met begrip en inzicht kunnen inzetten voor hun verdere ontwikkeling. Met Foutloos Rekenen, Grip op Tekst, Foutloos Wiskunde en Wetenswaardig (wereldoriëntatie) levert het NMI een essentiële bijdrage aan de verbetering van het onderwijs in Nederland. Het NMI werkt samen met scholen zodat zij hun onderwijs kunnen verbeteren.

Wij zoeken een enthousiaste docent begrijpend lezen….

Het Nederlands Mathematisch Instituut is op zoek naar een enthousiaste docent Begrijpend Lezen om onderdeel te worden van het dynamische Grip op Tekst-team. Als onderdeel van Grip op Tekst krijg je de kans om niet alleen onze begrijpend lezen-cursussen te verzorgen voor basisschoolleerlingen, maar ook om actief bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van ons lesmateriaal. Op deze manier belichaamt Grip op Tekst voortdurend de hoogste normen van onderwijskwaliteit, terwijl het werk zelf bij Grip op Tekst boeiend en vol uitdaging blijft.

Neem gerust een kijkje op onze website voor meer informatie over de lesmethode Grip op Tekst: https://www.gripoptekst.nl.

Onze eisen zijn hoog…

  • Je hebt een Bachelor- of Mastergraad in taalkunde, communicatie of een verwante studierichting;
  • Je bent kritisch, collegiaal, en je bent pro-actief;
  • Je kunt kennis en vaardigheden goed overbrengen;
  • Je hebt sterke sociale vaardigheden en communiceert op een prettige en duidelijke manier met kinderen en hun ouders;
  • Je wilt je verder ontwikkelen in didactische en persoonlijke vaardigheden.

Je verantwoordelijkheid is groot…

Je bent verantwoordelijk voor het verzorgen van taallessen aan leerlingen uit groep 6, 7 en 8, waarbij je middels de lesmethode van Grip op Tekst begrijpend lezen, spelling en grammatica uitlegt. Je evalueert regelmatig de voortgang van de leerlingen en communiceert dit met de ouders, je bespreekt eventuele zorgen en biedt suggesties aan. Daarnaast neem je deel aan professionele ontwikkelingsactiviteiten en workshops om je eigen vaardigheden te vergroten en te verbeteren.

Jouw leercurve is steil…

Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel leerlingen te helpen. Niet alleen met hun vaardigheden als taal, rekenen en wiskunde, maar zeker ook met het verbeteren van hun zelfvertrouwen. Dat geeft veel voldoening en werkplezier.

Daarnaast, ontwikkel je je als docent heel snel. Je wordt intern opgeleid door een taalkundige en je leert onze lesmethode van binnen en buiten kennen. Tijdens de interne opleiding loop je mee met zeer ervaren docenten. Je neemt dan alle lesonderdelen voor je rekening totdat je de hele cursus beheerst.

Vervolgens ga je al vlot en zelfstandig aan het werk als taaldocent en geef je in kleine groepjes van 4 tot 8 leerlingen begrijpend lezen. Collega’s zijn altijd bereid om je met raad en daad bij te staan.

… en verwachtingen worden overtroffen

Om leerlingen goed te helpen, moet je hun verwachtingen overtreffen. Jouw verwachtingen als taaldocent willen wij ook waarmaken. Daarom maken wij afspraken op maat met jou. Zo overleggen we met jou over je werktijden en beschikbaarheid. Daarnaast neem je deel aan professionele ontwikkelingsactiviteiten en workshops om je eigen vaardigheden te vergroten en te verbeteren. En natuurlijk sluit je ook weleens aan bij onze gezamenlijke lunches en gezellige kantooretentjes.

Het salaris of vergoeding die je ontvangt is passend bij je opleiding en werkervaring. Daarnaast bieden wij een professionele en stimulerende werkomgeving, flexibele werktijden, een deskundig, hecht team van specialisten en een dienstverband van 28-40 uur per week voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Verder bieden we ook goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een mobiele telefoon, reiskostenvergoeding en deelname aan onze pensioenregeling.

Solliciteren?

Ben jij de enthousiaste taalkundige die wij zoeken? Stuur dan je CV en motivatiebrief naar solliciteren@mathematischinstituut.nl

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

IT medewerker (32-40 uur)

Het Nederlands Mathematisch Instituut is op zoek naar een gedreven IT professional die meewerkt aan het opbouwen en onderhouden van de IT infrastructuur van onze organisatie. Het NMI is een organisatie die volop in ontwikkeling is, en de eisen die gesteld worden aan onze IT veranderen constant mee. Je hebt dan ook een zeer breed takenpakket, variërend van systeembeheer tot het zelf ontwikkelen van hulpmiddelen voor onze docenten en leerlingen. We zoeken dan ook iemand die van aanpakken weet, flexibel en zelfstandig is en graag meedenkt over hoe we zaken efficiënt kunnen inrichten.

Functie-eisen

  • Je beschikt over een HBO of WO denkniveau met een relevante vooropleiding

  • Je hebt ervaring of affiniteit met systeembeheer

  • Een achtergrond in programmeren is een pré.

  • Onze huidige tooling is geschreven in talen als .NET Core, Node.js. Ervaring met  deze talen wordt op prijs gesteld.

  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel het Nederlands als in het Engels

  • Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en kan goed werken in teamverband

Werkzaamheden

  • Je onderhoud onze websites gebruikmakend van een cms.

  • Je onderhoud de accounts van medewerkers en leerlingen.

  • Je bent verantwoordelijk voor de inrichting en onderhoud van remote servers.

  • Je houdt je bezig met het onderhoud en inrichting van interne systemen.

  • Je ontwikkelt tooling voor docenten en leerlingen.

  • Je bedenkt verbeteringen in onze IT processen en voert deze uit

Wat wij bieden

Een professionele en stimulerende werkomgeving, flexibele werktijden, een deskundig, hecht team en een dienstverband van 32-40 uur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Een salaris passend bij je opleiding en werkervaring en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals lunchvergoeding een mobiele telefoon en een  reiskostenvergoeding.

Wie zijn wij

NMI staat voor Nederlands Mathematisch Instituut, dat de succesvolle rekencursus Foutloos Rekenen en de taalcursus Grip op Tekst organiseert voor basisscholieren uit groep 6, 7 en 8 en wiskundecursus Foutloos Wiskunde voor middelbare scholieren.

Bij het NMI ondervangen wij onderwijsproblemen met door onszelf ontwikkelde, vernieuwende, reeds bewezen lesmethoden en lessen in kleine groepen, gegeven door experts die de materie van hun vakgebied door en door kennen. Dankzij deze succesfactoren garanderen wij dat de leerprestaties van de leerlingen aanzienlijk vooruitgaan en dat zij hun schoolcarrière succesvol zullen doorlopen. Wij zijn ervan overtuigd dat wanneer elke leerling het juiste basisonderwijs geniet, hij of zij daar zijn of haar hele loopbaan van kan profiteren. Wie werkt bij het NMI heeft het geluk om ontzettend veel kinderen te helpen. Niet alleen met hun vaardigheden als taal en rekenen, maar zeker ook met het verbeteren van hun zelfvertrouwen. Dat geeft veel voldoening. Kijk ook op onze website en Facebookpagina, voor meer informatie over ons en wat wij voor kinderen betekenen.

Solliciteren?

Heb je interesse? Stuur je CV en motivatiebrief naar solliciteren@mathematischinstituut.nl.

Ontmoet het team

Aydin Cihangir MSc
Directie / Docent Foutloos Rekenen en Foutloos Wiskunde / Docententrainer
LinkedIn
dr. Sezgin Cihangir
Directeur
LinkedIn
dr. Apo Cihangir
Docent / MT
LinkedIn
Fay Teuben MA
Docent Grip op Tekst
LinkedIn
Hon Man Chan MSc
Docent Foutloos Rekenen
Patricia Promes
Servicedesk
LinkedIn
Maarten Groeneveld MA
Locatiemanager / Docent scholen
LinkedIn
Peter Langerak MBA
Onderwijspedagoog
LinkedIn
Christiaan Heije
Docent Foutloos Rekenen
Abe ten Voorde
Docent Foutloos Wiskunde
AnnaMaria Vermeeren
Personeelsadviseur
LinkedIn
Anouk Cihangir-Adang
Founder / Onderwijscoördinator Foutloos Rekenen
Arvid Remerie
IT
LinkedIn
Aster Verhagen MA
Docent Grip op Tekst
LinkedIn
Astrid Oudmaijer
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Botan Öncü
Medewerker Facilitaire Zaken
Carola Vogelzang
Docent Foutloos Rekenen
Cees van Proosdij
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Chris ten Cate BA
Docent Grip op Tekst
LinkedIn
Dagmawi Hailemelkot
Assistent
Dinette Vredeveld
Docent Foutloos Rekenen
Esmee de Waal
Docentondersteuner Grip op Tekst
Evi Habets
Docent Foutloos Rekenen
Eyobel Kassa Weres
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Ferdi Stofmeel
Docent Foutloos Rekenen
Fleur Rahimi
Projectleider/-Coördinator
LinkedIn
Geurt Sengers
Docent Foutloos Rekenen
dr. Guit-Jan Ridderbos
IT Beheerder
LinkedIn
Jafet Kahsay
Assistent
dr. Jan Martin Jansen
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
James Roolvink MA
Docent Foutloos Rekenen en Grip op Tekst
LinkedIn
Jelle Vlieger
Docent Foutloos Rekenen en Grip op Tekst
Jitske Arts
Docent Grip op Tekst
Joleen van Essen MSc
Financieel Manager
LinkedIn
Judith van der Hoek
Docentondersteuner Grip op Tekst
Justine Starreveld
Docent Foutloos Rekenen
Karin Verstraeten
Docent Foutloos Rekenen
Kerim Koçak
Docent Foutloos Rekenen en Foutloos Wiskunde
Koen Beenken
Docent Foutloos Wiskunde
LinkedIn
Lisette Blaak
Docentondersteuner Grip op Tekst
Loek de Jonge
Docent Foutloos Rekenen
Loes de Smet
Lesauteur
Lola Dekhuijzen
Docentondersteuner Foutloos Wiskunde
LinkedIn
Loran Cihangir
Docentondersteuner Foutloos Wiskunde
Luca Zweet MSc
Coördinator Foutloos Wiskunde en docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Lydwine Beelen
Docentondersteuner Grip op Tekst
Meike de Jong
Docentondersteuner Foutloos Wiskunde
Milou Gierkink
Stagiaire Wetenswaardig
Mohammed El Jafoufi
Docent Foutloos Rekenen
Mouna Groeneveld
Docentondersteuner Foutloos Rekenen
Nalini Paijens
Projectmedewerker
LinkedIn
Nathan Commandeur
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Niels Soeteman
Docent Foutloos Rekenen
LinkedIn
Oblaya Liesdek BASc
Directiemedewerker
LinkedIn
Rewien Koemarsingh BSc
Docent Foutloos Rekenen
Robin Cihangir
Docent Foutloos Rekenen
Ruby Remerie
Docentondersteuner Foutloos Wiskunde
Ruben Velthuis
Docent Foutloos Rekenen
ir. Sarfaraz Khan
Docent Foutloos Rekenen en Foutloos Wiskunde
Sanne van den Nieuwenhof
Projectmedewerker
Semhal Tadese
Marketingmedewerker
LinkedIn
Sherla Gast
Docent Foutloos Rekenen
Sinan Cihangir
Hoofd Facilitaire Zaken
LinkedIn
Siska Schorn
Docent Grip op Tekst
LinkedIn
Thijs Mooren LLM BSc
Docent Foutloos Wiskunde
LinkedIn
Timothy van Buuren
Docent Grip op Tekst
Ugur Taytas MSc
Docent Foutloos Wiskunde
Van Ha
IT Beheerder
Vera Nijland
Docent Grip op Tekst
Xheilan Salieski
Docent Foutloos Rekenen
Yasin Koçak
Docent Foutloos Rekenen
Yuvraj Kumar MSc
Docent Foutloos Rekenen en Foutloos Wiskunde
LinkedIn
© Copyright 2023 | Nederlands Mathematisch Instituut | All Rights Reserved