Over NMI
Cursussen
Nieuws
Werken bij
Contact
Over NMI
Cursussen
Nieuws
Werken bij
Contact
Menu
Nieuws
Updates over NMI, onze cursussen en interessante artikelen.
19-04-2024
Trouw: is de Wiscat-toets te streng of juist niet st...
De Wiscat-rekentoets is de schrik van menig beginnend pabostudent. Is de toets nog wel houdbaar in tijden van chronis...
Lees verder
16-04-2024
Wetenswaardig themabijeenkomst 15 mei
De volgende themabijeenkomst van Wetenswaardig is op woensdagavond 15 mei in Nijmegen. In deze editie staat Thema 23:...
Lees verder
01-04-2024
HP/De Tijd: Waarom de jeugd niet meer kan rekenen
De Onderwijsinspectie maakt zich grote zorgen over de rekenvaardigheden van Nederlandse scholieren. Stonden ze in 199...
Lees verder
28-03-2024
Wetenswaardig: korting voor vroegstartscholen én han...
In schooljaar 2023-2024 startten de eerste scholen met onze nieuwe lesmethode Wetenswaardig. In schooljaar 2025-2026 ...
Lees verder
Ouder nieuws
Trouw: is de Wiscat-toets te streng of juist niet streng genoeg?
Wetenswaardig themabijeenkomst 15 mei
HP/De Tijd: Waarom de jeugd niet meer kan rekenen
Wetenswaardig: korting voor vroegstartscholen én handig implementatieschema
Nieuw functieprofiel Rekenleider
Burgers en stoommachines in Bunschoten
Tjipcast: Wat is er aan de hand met ons rekenonderwijs?
Jeugdjournaal: nieuwe manier van leren lezen werpt vruchten af!
Eerste schoolbegeleider Foutloos Rekenen is een feit
Rapport onderwijsinspectie schokt Nederland
Podcast Nieuwe Ankers: ‘Stop de verdomming’
Meer dan 1.464 rekendoelen in Nederland
Arjen Lubach: Scholen verzuipen in de lesmethodes
Themabijeenkomst Wetenswaardig: Burgers en stoommachines op 6 maart 2024
RTL Nieuws: nieuwe lesmethode veelbelovend
Scholen enthousiast over Foutloos Rekenen
Rekenonderwijs is toe aan renovatie
Feestelijke lancering Wetenswaardig Thema 21
Foutloos Rekenen leidt tot hogere Cito-niveaus
Lesmethode Wetenswaardig in de Trouw
Lezingen over rekenonderwijs met direct toepasbare adviezen
Meer leiding nodig in het Nederlandse rekenonderwijs
Themabijeenkomst Wetenswaardig: Communicatie en Gedrag op 11 januari 2024
Nieuw Foutloos Rekenen schrift een groot succes
Erik Meester en het NMI ontwikkelen nieuwe lesmethode: Wetenswaardig
Opiniestuk NRC: Lezen is geen luxe tijdverdrijf
NMI Rapport – Rekenlessen uit Engeland
NMI Rapport – Mastery Learning: didactiek van Foutloos Rekenen
NMI Rapport – Rekenleider: leidinggeven aan ambitieus rekenbeleid
Functieprofiel Rekenleider
NMI Rapport – Solide basis met rekenprocedures die altijd werken
Terug naar ouderwets sommetjes stampen
NMI Rapport – Nieuw rekenschrift netjes schrijven en foutloos rekenen
Rapport Dalende ‘Leesvaardigheid’: een herinterpretatie
De Onderwijsraad zwalkt en ontloopt heldere keuzes
Basisvaardigheden rekenen versterken
Foutloos Rekenen: van 1.000 naar 100.000 klanten
Opinie: Stel schooladvies niet uit, minister Wiersma, zorg liever voor een betere basisschool
De twee K-problemen van het Nederlandse basisonderwijs
NMI-Rapport – Blijven herhalen met rekendictees Foutloos Rekenen
NMI-Rapport – Zes adviezen voor scholen die zelf verder gaan met Foutloos Rekenen
NMI-Rapport – Foutloos Rekenen leidt tot hogere Cito-niveaus
NMI-Rapport – Veel meer zelfvertrouwen en plezier door Foutloos Rekenen
NMI-Rapport – Hogere schooladviezen voor 78% van de leerlingen van Foutloos Rekenen
NMI-Rapport – Inhoud, opbouw en werkwijze van Foutloos Rekenen
Opinie: ‘Steeds meer leerkrachten hebben zelf ook een zwakke basis op taal- en rekengebied’
Foutloos Rekenen genoemd in debat Tweede Kamer
Foutloos Rekenen winnaar van de aNewSpring awards!
Opinie: “We gaan gebukt onder een ernstig tekort aan technici omdat kinderen niet ‘gewoon’ leren rekenen”
Foutloos Rekenen finalist bij de aNewSpring awards
Opinie: Toestand in Nederland doet mij denken aan Turkije in de jaren tachtig
Het reguliere onderwijs kan het nodige leren van ‘schaduwonderwijs’
Interview Volkskrant: ‘Bijlessen is symptoombestrijding, het lost niets op’
Interview in het Parool: Hoe bijles voor groeiende ongelijkheid kan zorgen – en wat we er aan kunnen doen
Opinie: ‘Groene kaart voor structurele salarisverhoging voor de basisschoolleerkrachten’
Peter Langerak bij De Nieuwe Wereld: `Waarom zoveel kinderen slecht leren rekenen`
Pas op: Slob creëert een enorme bijlesindustrie
Opinie: ‘Laaggeletterdheid komt door slecht onderwijs’
Opinie: ‘Zorg voor goed onderwijs, stop privatisering’
Geen middenschool, maar betere leraren. Dát kunnen we leren van Finland
‘Weer worden leraren in de steek gelaten door bestuurders en politici’
Incidentele geldinjectie lost structurele onderwijsproblemen niet op
Extra geld voor onderwijs door coronacrisis
Opinie: Onderwijs is een dromenland voor denktanks en romantici
Kansencrisis in het onderwijs? Eerder een kwaliteitscrisis
Hoe kinderen op een Brabantse basisschool binnen een half jaar leerden rekenen
Opinie: We mogen van Kaag verwachten dat zij zich sterk maakt voor de aanpak van seksisme
Onderwijs na corona verdient meer dan symboolpolitiek
Het basisonderwijs gaat weer open!
De kinderen van ‘Klassen’ moeten vooral beter onderwijs krijgen
Er wordt juist niet beter gerekend
‘We moeten af van die invulboeken’
‘Als we niets doen aan het onderwijs, gaan we collectief verarmen’
TIMMS-onderzoek nog geen reden tot feest
Achteruitgang onderwijs keert niet vanzelf
Vlaamse leerlingen scoren steeds slechter op wiskunde en wetenschappen
Kweek weerstand bij kinderen tegen de waanzin op het web
Geef jongeren leesonderwijs waar ze recht op hebben
Bericht i.v.m. corona-maatregelen
‘Begrijpend lezen’ hoeft helemaal niet leuk te zijn
Alle onderwijsvernieuwing gaat ten koste van ‘zwakke’ kinderen
1 op de 4 kinderen krijgt bijles
Warme maaltijd lost onderwijsachterstanden niet op
Halfabeten en laaggecijferden zijn het gevolg van inferieur onderwijs
Het regent onderwijsrapporten. Waarom gebeurt er niets mee?
Er voltrekt zich een onderwijsramp en niemand die het ziet
‘Ongelooflijk hoe braaf ze thuis achter hun computer zitten te werken’
Leer elk kind op de basisschool foutloos rekenen
Goed rekenonderwijs is een recht, ook in coronatijd
Ook online kun je Foutloos leren Rekenen
Berichtgeving Coronavirus
1 op de 4 kinderen krijgt bijles
Klein is fijn
Een op de drie middelbare scholieren krijgt bijles
‘Lat in het onderwijs moet omhoog, middelmaat ligt op de loer’
Opinie: ‘Lat in het onderwijs moet omhoog, middelmatigheid ligt op de loer’
Meer of minder schermen op school?
Foutloos Rekenen bij NRC (deel 2)
Foutloos Rekenen bij NRC (deel 1)